تاریخ : 11:26 - 1399/07/21
کد خبر : 207612
سرویس خبری : فرهنگی
 

نهج البلاغه شاهراه اندیشه های ناب است

نهج البلاغه شاهراه اندیشه های ناب است

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،گفت: نهج البلاغه شاهراه اندیشه‌های ناب کلام و راه روشن تربیت و اخلاق و اندیشه ورزی‌های مومنانه است.

به گزارش کارگر آنلاین، عبدالهادی فقهی زاده روز دوشنبه در مراسم آغاز رسمی طرح ملی کاشان، پایتخت نهج البلاغه ایران گفت: نهج البلاغه ظرفیت‌های جریان سازی فکری دینی فرهنگی و هنری دارد تا هر کس بر اساس استعداد و ظرفیت خود اثری خلق کند و شوری بیافریند.
وی افزود: جرج جرداق می نویسد ای روزگار کاش می توانستی همه استعداد خود را جمع می کردی و به جهان ما یک علی دیگر می داد.

ادامه دارد...

 دو ماه پیش معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از معرَفی شهر کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران خبر داد و گفت: امیدواریم با معرفی کاشان به عنوان نخستین پایتخت نهج البلاغه ایران، تحولات مثبت و فعالیت های مهمی درحوزه فرهنگ دینی آغاز شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کاشان برخوردار از سابقه علمی و فرهنگی بسیار مهم و چشمگیر است؛ به گونه ای که قطب‌الدین راوندی نخستین شارح جامعه نهج البلاغه در جهان اسلام از این شهر بوده است و از طرف دیگر کاشان یکی از مهمترین و اثرگذارترین موسسات فرهنگی قرآن و عترت در حوزه نهج البلاغه است که یکی از آنها موسسه امیرالمومنین (ع) است و سالانه تعداد قابل توجهی از حافظان نهج البلاغه در این موسسات تربیت می شوند.

فقهی‌زاده ۱۶ مرداد سال گذشته در کاشان گفته بود پیشنهاد شده کاشان با توجه به ظرفیت‌هایش به عنوان پایتخت نهج البلاغه در کشور نامگذاری شود تا در عمل قطب فعالیت‌های علمی و تخصصی با محور نهج‌البلاغه قرار گیرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اجرای این طرح از سال ۹۹ با همکاری استانداری اصفهان و فرمانداری ویژه کاشان افزود: چنان‌ که پیش‌تر این خطه شهر گل و گلاب شناخته شده، تلاش داریم در کنار این ظرفیت به نجوای نهج‌البلاغه هم مزین شود.

بیش از ۲۰ مدرسه قرآنی با برگزاری جلسه‌های تفسیر و تلاوت کلام الله مجید در کنار ۱۴ حوزه فعال با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه برادر و هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر در منطقه کاشان فعال است.


منبع : ایرنا