تاریخ : 16:57 - 1399/07/21
کد خبر : 209296
سرویس خبری : حوادث
 

کلاهبرداری به بهانه ثبت نام لاتاری

کلاهبرداری به بهانه ثبت نام لاتاری

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: هر ساله در بازه بین مهر تا آبان ماه، کلاهبرداری از طریق ثبت نام لاتاری به سرعت گسترش یافته و مجرمان سایبری با این عنوان اقدام به فریب کاربران می‌کنند.

سرهنگ شاهین حسنوند افزود: در رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری با این روش، کلاهبرداران علاوه بر دریافت مبالغ بالا از شهروندان بابت ثبت نام لاتاری، آنها را به صفحه جعلی درگاه‌ پرداخت یا همان فیشینگ هدایت کرده و پس از سرقت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند.

وی با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات شهروندان در قالب لاتاری گفت: مجرمان سایبری با داشتن این اطلاعات، در آینده این افراد را مورد حملات مجرمانه خود کرده و به اخاذی از آن ها می‌پردازند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در شیوه‌ای مشابه نیز ممکن است افراد پیامکی مبنی بر قبولی در لاتاری دریافت کنند که در این مورد هم شهروندان باید بسیار هوشیار باشند و هیچ توجهی به این‌گونه پیام‌ها نکرده و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به آنها خودداری کنند.  

سرهنگ حسنوند گفت: بسیاری از سازندگان و گردانندگان سایت‌ها و صفحات فضای مجازی که این کلاهبرداری‌ها را انجام می‌دهند ساکن خارج از کشور هستند و با این شگرد از یک کشور خارجی، اقدام به سرقت و خالی کردن حساب شهروندان می کنند.

 رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد: شهروندان در این روزها، بیش از هر زمان دیگری باید مراقب انواع شیوه‌های کلاهبرداری با عناوین مرتبط با ثبت نام لاتاری باشند و امنیت مالی خود را به مخاطره نیندازند. همچنین در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مراجعه کنند و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.


منبع : hadese24