تاریخ : 17:28 - 1399/07/21
کد خبر : 209383
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

بورس فردا چه می‌شود؟ / معامله سهام با دلار 20 هزار تومانی است

بورس فردا چه می‌شود؟ / معامله سهام با دلار 20 هزار تومانی است

شاخص کل بازار سهام امروز به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز بیش از یک درصد افت کرد و به یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید. بازار امروز با افزایش تقاضا به کار خود پایان داد. با این روند، وضعیت بازار فردا چگونه است؟

کارگر آنلاین |  در روزهای اخیر بازار سهام شاهد افزایش چشم‌گیر نرخ دلار، ارزندگی سهم‌ها و افزایش ارزش معاملات نسبت به هفته‌های قبل بوده است. این عوامل باید بازارمثبت می‌کرد اما بازار امروز منفی شد. دلیل آن چه بود؟
 
محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: هر وقت بازار سهام با صف خرید بسته می‌شود بازار روز بعد با مشکل مواجه می‌شود. امروز (یکشنبه) هم مشکل همین بود. قیمت‌های پایانی روز شنبه بالا بود و معاملات امروز (یکشنبه) هم به دلیل بالا بودن قیمت پایانی و هم به دلیل ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه، با عرضه بالا مواجه شد.
 
به گفته خبری‌زاد، شاخص‌ها و فاکتورهای اثرگذار بر بازار فردا هم همان عواملی است که در ابتدا ذکر شد. اما احتمالا وضعیت بازار فردا از امروز بهتر باشد.
 
به گفته این کارشناس بازار سهام ما ترسو است و به نوعی از ترس مرگ خودکشی می‌کند. ارزش معاملات در بازار سهام بالا رفته اما سهم‌های بازار با دلار 20 هزار تومانی معامله می‌شوند و این اصلا منطقی نیست. براساس همین متغییرها روند بازار فردا باید بهتر باشد. اما بازار سهام ما از این می‌ترسد که اگر بایدن در انتخابات پیروز شود صادرات نفت از سر گرفته می‌شود و قیمت دلار پایین می‌آید. اما حتی اگر این اتفاق بیفتد تا ارزان شدن قیمت دلار راه طولانی در پیش است.
 
او در پایان گفت: تا انتخاات آمریکا اگر اتفاق خاصی در کشور نباشد سیر سینوسی بازار سهام ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع : تجارت نیوز