تاریخ : 08:57 - 1399/07/22
کد خبر : 210668
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 در دوران بارداری جنینی باهوش تربیت کنید

در دوران بارداری جنینی باهوش تربیت کنید

مادرها نباید تاثیر سبک‌زندگی‌شان در دوران بارداری بر باهوش شدن نوزادشان را دست کم بگیرند.

به گزارش کارگر آنلاین، هر مادری در دوران بارداری هر کاری از دستش بر می‌آید، انجام می‌دهد تا نوزاد باهوش و سالمی داشته باشد. ژن‌های ارثی تعیین کننده‌ترین عوامل در هوش و شخصیت کودک هستند اما تاثیر سبک‌زندگی مناسب را هم برای داشتن کودکی باهوش و خلاق نباید دست کم گرفت. در این مطلب همراه ما باشید تا برای‌تان از رموز باهوش شدن نوزاد بگوییم.
 
کتاب بخوانید
اساس آغاز زبان‌آموزی درون رحم مادر شروع می‌شود و در سه ماهه سوم جنین می‌تواند صداهایی را که به‌طور مداوم شنیده است به خاطر بیاورد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود مادر در دوران بارداری، کتاب بخواند و دایره لغاتش را افزایش دهد. همچنین بهتر است که کمی با صدای بلندتر کتاب بخواند.
 فعال باشید
علاقه به ترشح اندورفین، شما را به ورزش کردن ترغیب می‌کند. جنین‌تان هم عاشق اندورفین است و طی ورزش این هورمون‌ها کنار جفت رها می‌شوند. هر چقدر زمان ورزش بیشتر باشد، گردش خون در اطراف بدن‌تان از جمله در رحم نیز بالا می‌رود. تحقیقات اخیر همچنین نشان می‌دهد ورزش در دوران حاملگی می‌تواند سبب افزایش نورون‌ها در هیپوکامپ،‌ بخش یادگیری و حافظه مغز  جنین تا 40 درصد شود. طبیعی است که هر ورزشی در این زمان توصیه نمی‌شود و باید با پزشکان در این باره، حتما مشورت کنید.
 جنین خود را لمس کنید
از حدود 20 هفته به بعد جنین شما لمس کردن رحم را حس می‌کند و نوازش آن می‌تواند پیام‌های آرامش‌بخشی را به سیستم عصبی جنین منتقل کند. مطالعات نشان می‌دهند که جنین حتی می‌تواند لمس مادر را از پدر تشخیص دهد و واکنشش به آن‌ها، متفاوت خواهد بود.
 با او حرف بزنید
جنین در 16 ماهگی می‌تواند بشنود و از هفته 27 به بعد تمام رابط‌های مغز و گوش در جای خود قرار دارند. در واقع مطالعات نشان می‌دهند که جنین تازه متولد شده به لهجه‌ها و زبان‌هایی که در رحم شنیده پاسخ می‌دهد، به همین دلیل توصیه می‌شود که شما به عنوان یک مادر در دوران بارداری‌تان بیشتر با جنین خود حرف بزنید.
 رژیم‌غذایی خود را متنوع کنید
اگر می‌خواهید فرزندتان از هوش کافی بهره ببرد، از وعده‌های متنوع‌تر استفاده کنید چراکه جوانه‌های چشایی کودک از حدود 12 هفتگی رشد می‌کند. به مدت 25 هفته او 2 لیتر مایع آمنیوتیک را در روز می‌سوزاند و غذاهایی که در روز می‌خورید، می‌تواند آن‌را طعم‌دار کند.
 برای جنین خود موسیقی ملایم پخش کنید
توجه داشته باشید که شما می‌توانید سلیقه موسیقی فرزندتان را شکل دهید. جنین متولد نشده،  به موسیقی آرامش بخش علاقه‌مند است. این کار شما به رهاسازی هورمون‌های شادی‌آور مثل سروتونین کمک می‌کند که به جنین آرامش می‌دهد. پس از تولد فرزندتان تمام حالات آرامش‌بخش و شادی را که توسط موسیقی برایش رقم زدید به خاطر می‌آورد.
برای نوشتن این مطلب از «نمناک» کمک گرفته شده است.


منبع : خراسان