تاریخ : 10:56 - 1399/07/22
کد خبر : 211111
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

ریزش سنگین متوقف شد

ریزش سنگین متوقف شد

قیمت نفت پس از سقوط سنگینی که شب گذشته داشت، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت.

کارگر آنلاین |  بهای معاملات آتی نفت برنت چهار سنت افزایش یافت و به ۴۱ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت چهار سنت افزایش یافت و به ۳۹ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید.

قیمتهای نفت به دلیل نگرانیها نسبت به افزایش عرضه به بازار و جهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در میدوست آمریکا و اروپا که نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضا را برانگیخته و تلاشهای اوپک پلاس برای تقویت بازار را به چالش کشیده است، با کاهش روبرو شده اند.

کارکنان سکوهای نفتی فراساحلی منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا پس از عبور طوفان دلتا به محل کار خود برمی گردند و کارکنان نروژی هم پس از پایان اعتصاب، فعالیتشان را ازسرگرفته اند. اکنون همه چشمها به لیبی خیره شده که روز یکشنبه به وضعیت فورس ماژور میدان نفتی الشراره که بزرگترین میدان نفتی این کشور است، پایان داد.

تولید نفت لیبی روز دوشنبه ۳۵۵ هزار بشکه در روز بود و میدان الشراره پیش از محاصره نفتی، ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می کرد.

اوپک پلاس برای کمک به تقویت قیمتها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، در حال حاضر تولیدش را ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده است. نشست کمیته نظارتی اوپک پلاس دوشنبه هفته آینده برگزار می شود.

بیورن تونهاگن، مدیر بازارهای نفت شرکت تحقیقاتی "ریستاد انرژی" در یادداشتی نوشت: اگر اوپک پلاس تصمیم بگیرد به وخامت وضعیت رسیدگی کرده و برنامه خود را اصلاح کند، مایه تعجب نخواهد کرد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش سالانه دورنمای انرژی جهان اعلام کرده که تحت سناریوی مرکزی این آژانس، تولید واکسن کووید ۱۹ به معنای بهبود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ و احیای تقاضا برای انرژی تا سال ۲۰۲۳ خواهد بود. اما تحت سناریوی احیای به تاخیر افتاده، زمان بهبود تقاضا دو سال عقب خواهد افتاد یعنی احیای کامل تقاضای جهانی برای انرژی تا سال ۲۰۲۵ طول خواهد کشید.

تقاضای جهانی برای انرژی امسال پنج درصد، میزان آلایندگی دی اکسید کربن هفت درصد و سرمایه گذاری انرژی ۱۸ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

تقاضا برای نفت هشت درصد و مصرف زغال سنگ هفت درصد کاهش خواهد داشت در حالی که تجدیدپذیرها اندکی رشد خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که نگرانیها نسبت به تقاضا برای سوخت را برانگیخت، محدودیتهای وضع شده در انگلیس و جمهوری چک برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ بود. ژان کستکس، نخست وزیر فرانسه هم اظهار کرده که احتمال قرنطینه داخلی وجود دارد.

انتهای پیام


منبع : ایسنا