تاریخ : 03:43 - 1399/07/23
کد خبر : 213968
سرویس خبری : حوادث
 

سرنوشت 10 مرد شیطان صفت که به صدها زن و دختر تجاوز کردند

سرنوشت 10 مرد شیطان صفت که به صدها زن و دختر تجاوز کردند

در سالهای اخیر افراد زیادی به اتهام تجاوز به زنان و دختران جوان دستگیر و مجازات شده اند. در این گزارش به معرفی 10 نفر از مشهورترین متجاوزان می پردازیم که اغلب آنها اعدام شده اند.

کارگر آنلاین |  در سالهای اخیر افراد زیادی به اتهام تجاوز به زنان و دختران جوان دستگیر و مجازات شده اند. در این گزارش به معرفی 10 نفر از مشهورترین متجاوزان می پردازیم که اغلب آنها اعدام شده اند.

جنجال کیوان.الف - 1399

پس از آن که اوایل شهریور در فضای مجازی توییتر و اینستاگرام هشتگی با عنوان تجاوز خبرساز و جنجالی شد، برخی که به گفته خودشان قربانی تجاوز شده و تاکنون جرئت نکرده بودند شکایت کنند،   در فضای مجازی خاطرات سیاه شان را از لحظاتی که قربانی تجاوز شده بودند، افشا کردند. بسیاری از این روایت های تکان‌دهنده علیه فردی به نام «کیوان. الف» بود که بازتاب گسترده‌ای داشت. این در حالی بود که هیچ دختری از ترس آبرویش از فرد متجاوز شکایت رسمی نکرده بود. آن طور که قربانیان نوشته اند، این متهم پس از آشنایی با دختران دانشجو در دانشگاه یا فضای مجازی آن‌ها را به خانه خود دعوت و پس از سرو نوشیدنی مسموم و بیهوشی قربانی به آن‌ها تجاوز می‌کرده است. روایت‌های افشاگرانه از این مرد باعث جریحه‌دار شدن احساسات عموم جامعه مخصوصا زنان و دختران شد و در ادامه مأموران پلیس امنیت عمومی، با دستور قاضی روح‌ا... رضاپورگتابی، بازپرس شعبه سوم دادسرای امنیت اخلاقی تهران وارد عمل شدند و متهم را دستگیر کردند. درباره آخرین وضعیت پرونده این متجاوز هم سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران به نقل از فرمانده انتظامی تهران به همشهری گفته است: «متهم به تجاوز به بیش از 300دختر طی 10سال اعتراف کرده است اما تنها حدود 10نفر حاضر شده‌اند با حضور در دادسرا و قرار گرفتن در برابر متهم، او را شناسایی کنند.» همچنین به گفته یکی دیگر از نمایندگان تهران، پلیس موفق به کشف فیلم‌های سیاه از تجاوز به 46دختر جوان از مخفیگاه متهم شده‌ و رسیدگی به این پرونده و تلاش با هدف تشویق شاکیان برای مراجعه به دادسرا و پلیس و طرح شکایت از متهم ادامه دارد.

خفاش شب  - 1376

یکی از مشهورترین پرونده هایی که به شکارچیان زنان مربوط می شود، پرونده «غلامرضا خوشرو» معروف به «خفاش شب» است. سال 1376 که این متجاوز و قاتل دستگیر شد، علاوه بر پوشش خبری گسترده از سوی روزنامه‌ها،‌ صداوسیما هم در پوشش اخبار و دادگاه‌های خوشرو مشارکت داشت و از معدود پرونده‌های جنایی محسوب می‌شود که درباره آن رمان هم نوشته شده است. او با یک پیکانِ دزدی به عنوان مسافرکش، خانم‌های تنها یا همراه فرزندانشان را سوار و به آن ها تجاوز می‌کرد،‌ طلا و وسایل با ارزش و حتی چیزهایی را که برای خانه خریده بودند، می‌دزدید و بعد آن ها را می کشت و جسدها را در محل‌های خلوت آتش می‌زد.

گرگ های زرد -  1394

آبان سال 1393 از یک گروه دو نفره که با یک خودروی پژو ی زردرنگ اقدام به سوار کردن و آزار دختری جوان می کردند، شکایت شد و طولی نکشید که توسط پلیس دستگیر شدند. دو جوان 24 و 25 ساله با استفاده از یک خودروی زرد رنگ در مسیر جاده فریمان – مشهد با سوار کردن دختران آن ها را مورد آزار و اذیت قرار می دادند و به آن ها تجاوز می کردند. این دو نفر که به گرگ های زرد معروف شدند، به حداقل چهار آدم ربایی و تجاوز اعتراف کردند و در نهایت سال 1394 اعدام شدند.

خرچنگ های سیاه -  1396

اوایل خرداد سال 1395 کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با صدور  دستورات ویژه‌ای از سوی معاون دادستان مشهد، اعضای یک باند مخوف را دستگیر کردند. اظهارات شاکیان نشان می داد چند جوان پرایدسوار آن ها را به عنوان مسافر سوار کرده و در اتاقک چهار دیواری مخروبه ای در منطقه باغچه یا منطقه گلمکان با توسل به زور مورد آزار قرار داده اند. با دستگیری پنج نفر در این پرونده که به «خرچنگ های سیاه» معروف شدند، مشخص شد آنان حدود شش زن جوان را طعمه نیات شیطانی خود کرده اند. آن ها با استفاده از یک خودرو و سوء استفاده از آرم یک تاکسی تلفنی، طعمه های خود را در سطح شهر مشهد سوار و با تهدید چاقو آن ها را از شهر خارج و به آن ها تجاوز می کردند.

 ابلیس بد بو   - 1399

آزار و اذیت های سریالی متهمی معروف به «ابلیس بد بو» در مشهد که دختران جوان را به بهانه نیاز همسر باردارش به کمک، به داخل شمشادهای نزدیک ایستگاه های مترو می کشاند و به آن ها تجاوز می کرد هم یکی دیگر از پرونده هایی است که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. این متهم که جا و مکانی برای زندگی نداشته، در زمان دستگیری اعتراف کرده بود که  مدتی قبل با همسرش دچار اختلاف شده و در همین مدت با شیوه درخواست برای کمک به همسرش، به هفت دختر جوان تجاوز کرده است. او در حالی که برگه های آزمایشگاهی و چند برگه در دست داشته، از دختران جوان می خواسته به همسرش که به دلیل بارداری در وسط بولوار وکیل آباد مشهد افتاده است، کمک کنند تا اورا سوار خودرو کند و به بیمارستان برساند.


منبع : hadese24