تاریخ : 12:26 - 1399/07/23
کد خبر : 215411
سرویس خبری : فرهنگی
 

حرکت زائران عراقی با پای پیاده به حرم علوی

حرکت زائران عراقی با پای پیاده به حرم علوی

زائران عراقی پس از حماسه پر شور کربلا با پای پیاده راهی حرم امیرالمؤمنین (ع) شدند.

به گزارش کارگر آنلاین، پس از پایان اربعین حسینی و حضور میلیونی عاشقان در کربلا، همزمان با روزهای پایانی ماه صفر عاشقان اهل بیت (ع) به سوی نجف اشرف مشرف می‌شوند و هر ساله در این ایام، حرم امیرالمؤمنین (ع) مملو از جمعیت می‌شود و زائرانی از شهرهای دور و نزدیک با پای پیاده خود را به حرم علوی می‌رسانند.

بیست و هشتم صفر همزمان با رحلت پیامبر اعظم (ص)، به عنوان روز زیارتی امام علی (ع) است و امسال با وجود شیوع کرونا و نپذیرفتن زائر خارجی از سوی عراق، عاشقان اهل بیت (ع)، از هر نقطه از این کشور حرکت کرده و در مسیرهای مختلف به سوی حرم امام علی (ع) در حرکت هستند.

حرم علوی نیز در آستانه سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) با نصب پارچه‌های مشکی مزین به نام و القاب حضرت محمد (ص) سیاهپوش شده است. همچنین استاندار نجف در اطلاعیه‌ای از آمادگی این شهر برای پذیرایی از عاشقان امیرالمؤمنین (ع) همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و ایام رحلت رسول الله (ص) خبر داده است.

بر همین اساس، در ورودی‌های شهر نجف نیز نیروهای امنیتی مستقر شده‌اند. همچنین در مسیر زائران موکب‌های پذیرایی و اسکان راه اندازی شده است؛ به طوری که برخی از این موکب‌ها از همان ایام اربعین به زور خدمت‌رسانی می‌کردند و همچنان نیز در حال ارائه خدمات به زائران حرم علوی هستند.

 


منبع : موج