تاریخ : 19:17 - 1399/07/23
کد خبر : 216820
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

امروز در بازار طلا و سکه چه خبر بود؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/23

امروز در بازار طلا و سکه چه خبر بود؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/23

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به شانزده میلیون و ۷۱ هزار تومان رسید.

کارگر آنلاین | قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در فقدان عوامل مثبت تاثیرگذار بر صعود این فلز ارزشمند، پایین مرز روانی مهم ۱۹۰۰ دلار ماند.
 
به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۹۵ دلار و چهار سنت ماند. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱.۶ درصد سقوط کرد.
 
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییری نداشت و در ۱۸۹۸ دلار و ۳۰ سنت ماند. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۳۴ دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۸ درصد سقوط کرد و در ۱۸۹۴ دلار و ۶۰ سنت ایستاد.
 
ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس درباره وضعیت بازار گفت: دلار رشد قوی داشته و به نظر می‌رسد عامل اصلی تاثیرگذار بر طلا بوده است و خوش بینی به تصویب بسته محرک مالی جدید آمریکا نیز در حال ضعیف شدن است.
 
شاخص دلار تحت تاثیر ابهامات نسبت به ساخت واکسن کووید ۱۹ که تقاضا برای این ارز به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، روز سه‌شنبه از پایین‌ترین رکورد سه هفته اخیر خود بهبود یافت و در معاملات روز جاری ارزش خود را حفظ کرد. بورس‌های آسیایی سقوط کردند.
 
امیدها به تصویب کمک مالی جدید کرونایی پس از این که نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد کمک ۱.۸ میلیارد دلاری از سوی کاخ سفید را رد کرد، ضعیف شدند.
 
بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که روی قیمت طلا تاثیر گذاشت، گزارش صندوق بین‌المللی پول بود که پیش‌بینی کرد وخامت اقتصاد جهانی کمتر از حد انتظار خواهد بود زیرا کشورهای ثروتمند و چین سریع‌تر از حد انتظار از قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا بهبود یافتند.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۱۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۸۷۱ دلار و ۸۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۲۳۲۹ دلار و ۴۵ سنت معامله شد.
 
بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 23 مهر ساعت ۱۹، با 194 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 31،496 تومان‌ معامله شد.
 
همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.
 
صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۳۱ هزار و 500 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 29 هزار و 400 تومان خریداری می‌کنند.
 
قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 23 مهر ساعت ۱۹، با 6 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 36،997 تومان معامله شد.
 
همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.
 
بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۷ هزار تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 34 هزار و 900 تومان است.
 
طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم پانزده میلیون و 298 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شانزده میلیون و 71 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.
 
در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 464 هزار و 400 تومان قیمت دارد.
 
نیم‌سکه، 8 میلیون و 900 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 6 میلیون تومان و سه میلیون و 5 هزار تومان است.