تاریخ : 10:21 - 1399/07/24
کد خبر : 217889
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خراسان جنوبی، کمترین بیکاری در ایران

خراسان جنوبی، کمترین بیکاری در ایران

خراسان جنوبی پنج فصل متوالی کمترین نرخ بیکاری را کسب کرد.

کارگر آنلاین | معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های اشتغالزایی سبب شد، خراسان جنوبی طی پنج فصل پیاپی از تابستان ۹۸ تا پایان تابستان ۹۹ پایین‌ترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور کسب کند.

مشیرالحق عابدی در نشست کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، به تبیین طرح‌های اشتغالزای استان پرداخت و گفت: ادامه پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی در دست اقدام استان، می‌تواند این موفقیت را تکرار کند.

وی اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در اشتغالزایی را شایسته و قابل تحسین دانست و افزود: این برنامه‌ها که در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان این نهاد صورت گرفته، خودکفایی محرومان را به همراه داشته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تشریح عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه اشتغالزایی محرومان استان تصریح کرد: این نهاد در بحث فرش دستباف اقدامات ارزنده و خوبی انجام داده است.

عابدی گفت: نظارت‌های دقیق بر روند اجرای کار از لحظه تهیه مواد اولیه تا اتمام کار، کیفیت فرش دستباف تولیدی مددجویان کمیته امداد استان را ارتقا بخشیده است.

وی افزود: ما نیز به واسطه این اقدامات در خور توجه از این نهاد مقدس حمایت خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با پیگیری‌های شخص استاندار و حمایت دولت، اقدامات خوبی در زمینه ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم استان انجام شده که پیامدهای مطلوبی هم به همراه داشته است.

وی گفت: یکی از این اقدامات، واگذاری نیروگاه‌ خورشیدی خانگی به خانواده‌های نیازمند، اقشار آسیب‌پذیر و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای ایجاد اشتغال پایدار است و با حمایت دولت و پیگیری‌های استاندار، در قالب این طرح هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی نصب و راه‌اندازی می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست گفت: مقام معظم رهبری همواره بر توانمندسازی و ایجاد درآمد ثابت برای خانوارهای نیازمند در عین رعایت کرامت و حرمت کمک شوندگان، در صدر اقدامات این نهاد تأکید دارند.

حجت الله عبدالملکی افزود: کمیته امداد خراسان جنوبی با همراهی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل کارنامه خوب و موفقی در ایجاد اشتغال داشته است.

وی بیان کرد: چنانچه به اقتصاد مقاومتی اهمیت داده شود، گشایش‌های زیادی در سطح جامعه ایجاد خواهد شد و این نهاد از بدو تأسیس برای ۷۰۰ هزار خانوار شغل ایجاد کرده و این خانوارها به خودکفایی رسیده اند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج سازندگی در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه‌های جهادی در استان خراسان جنوبی تفاهم‌نامه امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه که دیروز (چهارشنبه) با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور و رییس سازمان بسیج سازندگی در بیرجند امضا شد، با هزینه‌کرد ۳۲ میلیارد تومان و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی برای هزار و ۵۰۰ مددجو در خراسان جنوبی تا پایان امسال اشتغال ایجاد می‌شود.