تاریخ : 12:21 - 1399/07/25
کد خبر : 219720
سرویس خبری : ورزشی
 

غیرسیاسی ترین انتصاب مقیمی در ایران خودرو/حرفه ای ها بر سر کار آمدند

غیرسیاسی ترین انتصاب مقیمی در ایران خودرو/حرفه ای ها بر سر کار آمدند

به دلیل بده بستان بین دولت ها(به عنوان یکی از سهامداران اصلی شرکت های خودروسازی) و نهادهای دیگر حاکمیتی و موازی، بخشی از عملکرد شرکت های خودروسازی تحت شعاع قرار می گیرد.

کارگر آنلاین | سال هاست صنعت خودرو کشور از سیاسی کاری رنج می برد. نفوذ سیاسیون و جریان های سیاسی در شرکت های خودروسازی یکی از موانع اصلی توسعه صنعت خودرو است. متاسفانه به دلیل بده بستان بین دولت ها(به عنوان یکی از سهامداران اصلی شرکت های خودروسازی) و نهادهای دیگر حاکمیتی و موازی، بخشی از عملکرد شرکت های خودروسازی تحت شعاع قرار می گیرد. اعطای قراردادهای پیمانکاری به افراد خاص، انتصاب افراد نزدیک به جریان های سیاسی در هیئت مدیره ها، استخدام افراد مدنظر سیاسیون در شرکت های تابعه و ... از جمله مصادیق نفوذ سیاسی در شرکت های خودروسازی است.
 
 
این پدیده نامبارک هرچند که همواره وجود داشته ولی به تناسب دیدگاه و قدرت مدیران عامل در مقابله با آن شدت و ضعف داشته است. گاهی یک مدیرعامل در مقابله با این پدیده منفعل رفتار می کند و لذا نه تنها از شدت آن نمی کاهد بلکه به آن عمق می بخشد. گاهی یک مدیر قدرتمندانه در مقابل آن می ایستد. گاهی نیز یک مدیر تلاش می کند با سیاست زدگی مقابله کند و لذا در برخی از بخش های موفق عمل می کند ولی در بخش های دیگر نتوانسته یا نخواسته با فشارهای سیاسی مقابله کند.
 
انتخاب "اکبر محمدی"، به عنوان مدیرعامل پیکان، یکی از آن دست انتصاباتی است که نشان می دهد که مدیرعامل ایران خودرو تلاش نموده در باشگاه پیکان با سیاسی کاری مقابله کند. سوابق اکبر محمدی مملو از تجربیات درخشان ورزشی، مدیریتی و مرتبط با حوزه فعالیت وی است.
 
 
بازیکن فوتبال تیم‌های بانک ملی، فتح، وحدت؛ بازیکن تیم‌های منتخب جوانان و امید باشگاه‌های تهران؛ بازیکن تیم ملی جوانان ایران؛ دکترای تخصصی مدیریت ورزش از دانشگاه تربیت مدرس؛ سرمربیگری تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران؛ سرمربی جوانان سایپا؛ مربی تیم ملی فوتبال المپیک ایران؛ نایب رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال تنها بخشی از روزمه وی است. ویژگی منحصر به فرد محمدی، استعدادیابی است که وی را از دیگر افراد جدا می کند. "سردار آزمون" و "علیرضا جهانبخش" شاهکار استعدادیابی اکبر محمدی است که منجر به درخشش این بازیکن در سطح ملی و جهانی شده است.
 
سیاست زدایی در باشگاه پیکان صرفا محدود به انتخاب شایسته اکبر محمدی نمی شود. تغییر اعضای هیئت مدیره این باشگاه یکی دیگر از مصادیق مقابله با پدیده نفوذ سیاسی در خودروسازی است. تا همین اواخر برخی از اعضا هیئت مدیره این باشگاه سفارش شده و نورچشمی های افراد پرنفوذ و رده بالای سیاسی بودند که صرفا به خاطر پشتوانه سیاسی در این مسند قرار گرفته بودند. این در حالی است که تمامی این افراد در دوره جدید برکنار و به جای آنان از درون بدنه خودروسازی و باشگاه پیکان استفاده شده است.
 
منبع: خط بازار