تاریخ : 08:33 - 1399/07/27
کد خبر : 222799
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

ساعت کار کارمندان کم شود / وضعیت نامناسب تهران با ۵۰۰۰ بیمار کرونایی

ساعت کار کارمندان کم شود / وضعیت نامناسب تهران با ۵۰۰۰ بیمار کرونایی

معاون درمان ستاد ملی کرونای استان تهران با اشاره به اینکه تهران با ۵ هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی وضعیت خوبی ندارد، گفت: برای اعلام محدودیت‌های تردد، کمی دیر تصمیم گیری شد.

به گزارش کارگر آنلاین، نادر توکلی معاون درمان ستاد ملی کرونا ی استان تهران در برنامه تیتر امشب شبکه خبربا اشاره به اینکه تهران با ۵ هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی وضعیت خوبی ندارد، گفت: برای اعلام محدودیت‌های تردد، کمی دیر تصمیم گیری شد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر نظارت‌ها تشدید پیدا کرده است، افزود: نشستی را با روسای بیمارستان‌های اصلی داشتیم و لذا در ارائه روند خدمت رسانی، وضعیت اکسیژن رسانی در بیمارستان‌ها برای ما بسیار حیاتی است زیرا درمان اساسی برای بیماران کرونایی نداریم.

توکلی با اشاره به اینکه وضعیت اکسیژن تمام بیمارستان‌ها را رصد می‌کنیم ادامه داد: تنها درمان استاندارد و موفق اکسیژن رسانی و مانیتورینگ دقیق بیمار کرونایی است، کرونا مانند یک سندروم عمل کرده و سیستم‌های مختلف بدن را درگیر خود می‌کند.

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اینکه وقتی بیماران کرونایی بهبود پیدا می‌کنند خیلی از عوارض جدید را در آنها می بینیم، اظهار کرد: در این بیماران درگیری قلب به شکل مشخص ممکن است ادامه‌دار باشد. کرونا یک بیماری سیستماتیک است و کل بدن را درگیر می کند. هرچه بتوانیم زودتر بیماران را بستری کنیم قطعاً می توانیم سیر درمانی موفق تری داشته باشه باشیم.

وی اظهار کرد: تیم های نظارتی ما تمامی بیمارستان ها را رصد می کنند و نظارت بر بیمارستان ها تشدید یافته است.

توکلی با اشاره به اینکه در استان تهران ۱۷۵ بیمارستان داریم، گفت : ۱۰۵ بیمارستان درگیر بیماران کرونایی هستند، قطعاً بیمارستان های اصلی و بزرگ مانند بیمارستان شریعتی، امام خمینی(ره) و حضرت رسول بخشی از ارائه خدمتشان به بیماران غیر کرونایی خواهد بود و این موضوع نباید مخدوش شود.

مدیریت بحران در دوران کرونا پیچیده است

وی با اشاره به ذات مدیریت بحران افزود: بحران‌هایی که از یک یا دو ماه فراتر می‌روند با مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیرساخت‌های فرهنگی گره می‌خورند، بحران کرونا کوتاه مدت و مقطعی نیست. جنس مدیریت بحران در دوران کرونا بسیار پیچیده است؛ بنابراین زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و حتی قبیله‌ای بر روی آن تاثیر دارد.

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اینکه درخواستی را مقام عالی وزارت بهداشت از ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال منع رفت و آمد به ۵ کلانشهر اعلام کرد، گفت: این درخواست داده شد تا بار بیماری کمتر شود، شاید درخواست یکی دو روز و یا حتی سه روز زودتر باید داده می‌شد تا فرصت هماهنگی‌های بین بخشی صورت گیرد، اما ممنوعیت‌ها به شدت اعمال نشد.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات باید زودتر صورت می‌گرفت، تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای مقاطع بعدی هماهنگی‌ها باید بهتر صورت گیرد، برای ما در این درخواست مبداء سفر مهم بود، لذا بحث مبدا را در نظر گرفتیم تا مردم در کلانشهر‌ها از شهر خارج نشوند، سفر از شهر‌های شمالی به شهر‌های دیگر کمتر است و به همین دلیل محدودیت در کلانشهر‌ها اعمال شد.

وی با بیان اینکه گسترش بیشتر کرونا در خانه‌ها باعث پیچیده شدن مقابله با کرونا شده است، یادآوری کرد: این محدودیت‌ها به صورت اعلام سراسری منتشر شد و لذا زمان اعمال آنها با مشکل و محدودیت مواجه بود.

توکلی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها خود منجر به مشکلاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید شرایط جایگزین لحاظ می‌شد که در این باره محدودیت‌هایی وجود داشت.

وی با اشاره به مزیت‌های دور کاری در شرایط کرونایی، افزود: باید یک سوم ساعت کاری کارمندان کم شود، بیش از ۱۰۰ بیمارستان درگیر کرونا هستند، لذا رصد تمامی بیمارستان‌ها به صورت متمرکز انجام می‌شود تا توزیع بیمار با مشکل مواجه نشود.

از آخر شهریور تعداد بیماران افزایش داشته است

سعیدرضا مهرپور رئیس بیمارستان شریعتی در ادامه برنامه، گفت: از آخر شهریور تعداد بیماران افزایش داشته است. صبح روز جمعه بیست و پنجم مهر با شرایط بحرانی مواجه شدیم و کارکنان بیمارستان در آماده باش کامل قرار گرفتند.

رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به اینکه کار از توصیه گذشته است عنوان کرد: بخش‌های مهم بیمارستان مانند قلب و کلیه به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، لذا با توجه به افزایش سفرها، هفته‌های آینده هم با شرایط سختی مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: جمعه صبح کمیته بحران مجدد برگزار شد، لذا آرایش بیمارستان را تغییر دادیم و بسیاری از بیماران را جابه‌جا کردیم و بخش‌های جدیدی را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم.

مهر پور اظهار کرد: دوست دارم که مردم بدانند دیگر نمی‌خواهیم توصیه و گلایه کنیم، هیچ گلایه و توصیه‌ای نداریم، ما در خط مقدم در حال مبارزه بسیار سنگین هستیم و برادران و خواهران شما در خط مبارزه با کرونا در بیمارستان‌ها تحت فشار زیادی هستند.

رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به اینکه تا زمانی که بتوانیم و نفس بکشیم در خط مقدم در حال مبارزه با کرونا خواهیم بود، افزود: چراغ بیمارستان‌ها خاموش نخواهد شد، باید مدیریت بحران کنیم.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم شرایط سخت را پشت سر بگذاریم. با توجه به تعطیلی‌ها و تجمعات هفته گذشته فکر می‌کنم هفته‌های سخت تری را پیش‌رو داشته باشیم.

حسین صمدی نیا رئیس بیمارستان بقیه الله در بخش دیگری از برنامه، اظهار کرد: ۳۰۰ بیمار بستری در بخش کرونایی داریم و تمام امکانات و ظرفیت ما در اختیار بیماران قرار گرفته است.

رئیس بیمارستان بقیه الله گفت: پلاسما درمانی تاثیر بهتری برای مداوای بیماران کرونایی دارد، در مسیر اورژانس، مسیری جدا برای بیماران غیر کرونایی در نظر گرفته شده است.


منبع : افکار نیوز