تاریخ : 12:51 - 1399/07/27
کد خبر : 223543
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

استفساریه پرداخت مزایای مناطق جنگی به بازنشستگان ارجاع شد

استفساریه پرداخت مزایای مناطق جنگی به بازنشستگان ارجاع شد

نمایندگان مجلس طرح استفساریه پرداخت مزایای شاغلان مناطق جنگی به بازنشستگان را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

کارگر آنلاین | در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح استفساریه بند (ج) ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم در دستور کار قرار داشت.
 
متن استفساریه بدین شرح است: «آیا منظور از شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع بند ج برنامه ششم توسعه، شاغلانی است که در طول دفاع مقدس از ۳۱ شهریور سال ۵۹ تا ۲۷ تیر سال ۶۷ مشغول به کار بودند؟» که در پاسخ «بلی» آمده است.
 
در توضیح بررسی‌های کمیسیون اجتماعی، بابایی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی، گفت که کسانی که در دوران دفاع مقدس در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار بودند مشمول مزایای خدمات کشوری و اکنون مزایای بازنشستگی نمی‌شوند؛ این طرح می‌خواهد مزایای شاغلان مناطق جنگی را به بازنشستگان تسری دهد.
 
محمد حسین آصفری، نماینده اراک، در تذکری این طرح را دارای ابهام خواند و گفت که طرح باید برای رفع ابهام به کمیسیون اجتماعی ارجاع شود.
 
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس، با وارد دانستن این تذکر گفت که در صورت تصویب این طرح این ابهام وجود دارد که این مزایا شامل حال شاغلان فعلی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس نشود، لذا بهتر است به کمیسیون برای رفع ابهام ارجاع شود.
 
نمایندگان نیز با تذکر آصفری موافقت کردند و به ارجاع این طرح به کمیسیون اجتماعی رای مثبت دادند.

منبع : ایلنا