تاریخ : 09:53 - 1399/07/28
کد خبر : 225455
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

سورپرایز بورس برای این هفته رونمایی شد

سورپرایز بورس برای این هفته رونمایی شد

یکی از سنت‌های همیشگی شرکت‌های سهامی، تعویق انتشار گزارش‌های ماهانه و میان‌دوره‌ای به روزهای پایانی مهلت مقرر شده است.

کارگر آنلاین| یکی از سنت‌های همیشگی شرکت‌های سهامی، تعویق انتشار گزارش‌های ماهانه و میان‌دوره‌ای به روزهای پایانی مهلت مقرر شده است. وضعیتی که همواره فضایی انتظاری در بازار ایجاد کرده و بر معاملات سهام سایه می‌گستراند.
 
در حال حاضر با قرار گرفتن در هفته پایانی مهرماه، شاهد انتشار خیل انبوهی از گزارش‌های فصلی شرکت‌های سهامی خواهیم بود. در ادامه هفته نیز به احتمال قوی گزارش عملکرد مهر‌ماه شرکت‌های سهامی روی سامانه کدال می‌نشیند. این گزارش‌ها از آنجا برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار از اهمیت برخوردار است که حاوی نکات مهمی از عملکرد شرکت‌ها طی دو دوره مهم است.
 
به عبارت دیگر، در گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌های بورسی (درخصوص برخی شرکت‌ها با توجه به متفاوت بودن سال مالی برای دوره‌های دیگری تنظیم می‌شود)، درآمد عملیاتی ۶ ماه نخست سال، می‌تواند مبنای تحلیل معامله‌گران درخصوص میزان ارزندگی سهام باشد. به این ترتیب طی روزهای باقی‌مانده که انتشار صورت‌های مالی در بازار با ترافیک همراه است، شاهد جدال سهمگین خریداران و فروشندگان خواهیم بود. این فرآیند دست به دست شدن سهام و به عبارتی جابه‌جا‌ شدن سهم از فروشندگانی که در حاشیه امن سودآوری قرار داشته با خریدارانی که چشم‌انداز مساعدی برای سهام متصورند، می‌تواند رشد قیمت در میان‌مدت را تضمین کند.
 
در این میان، سهامی که از پشتوانه بنیادی مناسبی برخوردارند پس از انتشار گزارش‌ عملکرد فصل اخیر احتمالا مورد استقبال سهامداران قرار گرفته و ترکیب جدیدی از معامله‌گران را روبه‌روی خود ببینند. به این ترتیب معاملات هفته آتی می‌تواند از جذابیت بالایی برخوردار باشد.
 
منبع: دنیای اقتصاد