تاریخ : 11:56 - 1399/07/28
کد خبر : 225878
سرویس خبری : حوادث
 

۵۲۰۰ میلیارد فرار مالیاتی در تهران کشف شد

۵۲۰۰ میلیارد فرار مالیاتی در تهران کشف شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۲۵۰ میلیارد تومان اموال قاچاق و ۵۲۰۰ میلیارد فرار مالیاتی از سوی پلیس امنیت اقتصادی پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی در مراسم صبحگاه مشترک یگان های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که بامداد امروز در مقر مرکزی فاتب برگزار شد، گفت: همکاران من در پلیس با عشق و علاقه و تلاش شبانه روزی امنیت را برای تمام مردم برقرار کرده و اجازه نخواهند داد تا افراد اندک نظم جامعه را به هم بزنند.

رحیمی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ انجام شده است، گفت: این یعنی بطور میانگین هر سه ثانیه یک تماس با ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۳۰۰ هزار تماس منجر به عملیات شده است.

 رحیمی با بیان اینکه نتیجه این اقدامات سبب رضایتمندی ۹۵ درصدی از پلیس شده است به تشریح وظایف پلیس های تخصصی پایتخت پرداخت و گفت: پلیس پیشگیری با اجرای طرح های مختلف برخورد با مجرمان را در سطح محلات در دستور کار خود قرار داد و از ابتدای امسال تا کنون پنج مرحله طرح بدر   اجرا شده و با مالخران، خرده فروشان و مجرمان مقابله جدی شده است.

وی ادامه داد: پلیس امنیت عمومی مسئولیت برخورد با جرایم مهم در حوزه سلاح، اراذل و اوباش و ... را دارد و با اقدامات ماموران این یگان در هفت ماهه امسال ۳۹۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و ۱۷ گروه وارد کننده سلاح منهدم شده است. در بحث مقابله با اراذل و اوباش نیز با اجرای طرح اقتدار برخوردی قاطع با مخلان نظم و امنیت داشته ایم.

رحیمی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز به طور شبانه روزی در برخورد با قاچاقچیان، خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر فعال است و طرح ظفر نیز در همین راستا اجرا می شود.

رحیمی با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی گفت: این پلیس مسئولیت برخورد با جرایم سازمان یافته و جرایم جنایی نظیر تجاوز به عنف، قتل، گروگان گیری، سرقت مسلحانه و ... را بر عهده دارد که نتیجه این اقدامات کاهش ۲۴ درصدی جرایم جنایی در نیمه نخست امسال است.

رحیمی ادامه داد: در شش ماهه امسال ۷۳ درصد جرایم رخ داده در حوزه سرقت، از سوی پلیس کشف شده و سهم تهران از میزان کل جرایم در کشور از ۲۹ درصد به ۲۱ درصد رسیده است.

رحیمی با بیان اینکه پلیس فتا نیز ۸۵ درصد جرایم و شکایات ثبت شده در این حوزه در پایتخت را ثبت کرده است، گفت: پلیس امنیت اقتصادی ما ۲۵۰  میلیارد تومان اموال قاچاق را کشف کرده است که این آمار نسبت به سال قبل هفت درصد افزایش داشته است. همچنین ۵۲ هزار میلیارد فرار مالیاتی نیز کشف شده است.

رحیمی ادامه داد: در حوزه پلیس راه و پلیس راهور نیز با تمرکز بر انضباط بخشی ترافیکی و تقدم در برخورد با تخلفات حادثه ساز، توانستیم تصادفات فوتی را در حوزه راه ۴۸ درصد و در بخش درون شهری ۸ درصد کاهش دهیم.

رحیمی اضافه کرد: امروز دشمن سرمایه گذاری کرده تا امنیت ما را دچار اخلال کند و ما در جریان این اقدامات هستیم اما مردم عزیز بدانند که ما با تمام توان برای تامین امنیت آنان گام بر می داریم.


منبع : hadese24