تاریخ : 08:32 - 1399/07/29
کد خبر : 227315
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

زالی: بیش از هر زمان دیگری به پروتکل‌های نوین بیماریابی زودس نیاز داریم

زالی: بیش از هر زمان دیگری به پروتکل‌های نوین بیماریابی زودس نیاز داریم

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران تاکید کرد: برای کاهش بار بیماری و بیمارستانی بیش از هر زمان دیگری به پروتکل‌های نوین بیماریابی زودس نیاز داریم.

به گزارش کارگر آنلاین، دکترعلیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به دستورآقای روحانی مبنی بر فراهم کردن امکانات مالی در زمینه افزایش تعداد تست‌های غربالگری بیماران در کشور در اسرع وقت اشاره کرد.

وی همچنین به جلسه امروز وزیر بهداشت، برخی معاونین وزارتخانه، تعدادی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، بهورزان و روسای بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری تاکید کردند که ظرفیت حداقل ۴۰هزار تست کرونا برای غربالگری بیماری بهتر کرونا در کشور فراهم شود.


زالی افزود: افزایش تست‌ها به منظور تشخیص زودرس بیماران در خطر یا افراد ناقل، مورد حمایت جدی قرار گرفت و مقرر شد اعتبار ریالی و ارزی در این زمینه تامین شود که این موضوع از نکات خوب و راه‌گشا تلقی می‌شود و می‌تواند فرایند بیماریابی زودرس و ایزالاسیون بیماران را با تحول جدی روبرو کند.

وی بیان داشت: قرار شد وزارت بهداشت در اسرع وقت پیشنهادات خود را در زمینه افرایش تست‌های غربالگری و افزایش راستا آزمایی بیماران نیازمند ایزالاسیون را ارایه کنند.

اعمال برخی تصمیمات محلی برای کنترل بیماری کرونا مورد استقبال رئیس جمهور قرار گرفت

وی افزود: رئیس جمهوری پیشنهاد روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسئولان استانی مبنی بر اعمال برخی تصمیمات محلی در تناسب با ملاحظات بومی برای کنترل بیماری را مورد استقبال قرار دادند و قرار شد در مواردی که نیاز به مداخلات استانی دارد و جنبه ملی ندارد با نامه نگاری با وزاری کشور و بهداشت، امکان تحقق آن تصمیم در اسرع وقت فراهم شود.

زالی ادامه داد: با این دستور رئیس جمهوری برخی از تصمیمات بومی به مسولان استانی واگذار شده است.

وی بیان داشت: تصمیماتی که جنبه فرا استانی و ملی دارد در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بحث و تبادل نظر خواهد شد.

اتخاذ راهکار‌های عملیاتی برای اعمال جرایم بازدارنده

وی افزود: رییس جمهوری از پیشنهاد وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی را در زمینه اتخاد راهکار‌های عملیاتی برای اعمال جرایم بازدارنده را مورد استقبال قرار داد.

وی افزود: شرایط عملیاتی اعمال جرایم بازدارنده مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در ستاد ملی مجموعه راهکار‌های بازدارنده اتخاذ شود تا این کار به سرانجام بهتری برسد.

وی تاکید کرد: امروز جلسه صمیمی با حضور روسای منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به خصوص استان‌هایی که بیشترین درگیری را با بیماری کرونا دارند همراه با تعدادی نمایندگان بهورزان و روسای بیمارستان‌های کشور با رئیس جمهوری برگزار شد.

زالی افزود: در این جلسه موضوعات ضروری برای مقابله مناسب‌تر با کرونا به سمع آقای دکتر روحانی رسید و تصمیمات بسیار مناسبی در این زمینه اخذ شد.

وی تاکید کرد: نظر آقای روحانی بر هم اندیشی و استفاده از ظرفیت روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ایجاد روش مناسب در تقابل با بیماری کرونا تاکید کردند.

وی ادامه داد: سوال اصلی ایشان این بود که ما چگونه می‌توانیم تعداد مبتلایان، بستری‌ها و در نهایت مرگ و میر را براساس اصول علمی کاهش دهیم و روش‌های جدید و خلاقانه علمی که می‌توانند به‌عنوان راه حل‌های نوین برای کنترل پیک‌های جدید را مورد توجه قرار دهیم را برپایه اصول علمی ارایه شود.

وی اظهار داشت: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نقطه نظرات کارشناسی خود را در این زمینه ابراز داشتند.

وی به موضوعات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: تامین اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله موضوعاتی که در اولویت بندی کاری قرار گرفت. باتوجه به کاهش درآمد‌های اختصاصی این مجموعه ها، موضوع جبران اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشکی در اولویت کاری قرار گرفت.

وی، تهیه بسته‌های تشویقی جدید براساس پیشنهاد وزارت بهداشت، ایجاد فرایند‌های مناسب برای استخدام نیرو‌های انسانی در حوزه بهداشت و درمان و ایجاد انگیزه‌های تشویقی رفاه، معیشتی و تشکیلاتی برای نیرو‌های درگیر در خط مقدم با کرونا از دیگر موضوعاتی بود که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح کردند.
 

وی این جلسه صمیمی تبادل نظر را بسیار جلسه مثبتی ارزیابی کرد و گفت: این جلسه از صمیمیت بسیار بالایی برخوردار بود و رئیس جمهوری هم وقت بسیار مکفی را برای شنیدن نظرات حاضرین این جلسه در نطر گرفتند.

وی جلسه امروز را به فال نیک گرفت و گفت: این جلسه نقطه عطف جدیدی در زمینه مقابله با بیماری کرونا است.


منبع : پارسینه