تاریخ : 12:10 - 1399/07/29
کد خبر : 227927
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 جعبه سیاه ایران خودرو به کشور بازگردانده می شود؟/جدیدترین عکس در آمریکا

جعبه سیاه ایران خودرو به کشور بازگردانده می شود؟/جدیدترین عکس در آمریکا

چند روز پیش خبر بازگرداندن مدیرعامل فراری بانک سرمایه به کشور منتشر شد. اتفاقی که نشان از قدرت دستگاه های اطلاعاتی و قضائی کشور دارد. این اولین بار نیست که شاهد بازگرداندن متهمان اقتصادی و امنیتی به کشور هستیم.

به گزارش کارگر آنلاین، چند روز پیش خبر بازگرداندن مدیرعامل فراری بانک سرمایه به کشور منتشر شد. اتفاقی که نشان از قدرت دستگاه های اطلاعاتی و قضائی کشور دارد. این اولین بار نیست که شاهد بازگرداندن متهمان اقتصادی و امنیتی به کشور هستیم. روح الله زم شاخص ترین آنان است که در قالب یک اقدام پیچیده اطلاعاتی از فرانسه به ایران آورده شد. 

در صنعت خودرو نیز افرادی هستند که نسبت به عملکرد آنان ابهامات فراوانی وجود دارد ولی متاسفانه از کشور خارج شده اند."مسعود وثوق"، یکی از آن دست مدیران تاثیرگذار ایران خودرو در دوران مدیریت هاشم یکه زارع است که برخی او را "جعبه سیاه ایران خودرو" می دانند، وی از سال 1393 تا اواسط 1397، معاون خرید شرکت ایران خودرو بود که به یکباره از این معاونت استعفا داده و طی حکمی از سوی مدیرعامل وقت ایران خودرو، به عنوان عضو هیئت مدیره و قائم مقام شرکت ایساکو منصوب شد. وثوق همچنین یکی از امضاکنندگان اصلی "قراردادهای خرید" و "درخواست‌های گشایش اعتبار اسنادی" است.

در خصوص عملکرد مسعود وثوق در بخش خرید خارجی نقاط مبهم بسیاری وجود دارد. وی در سال 1397 در حالی که قائم مقام شرکت ایساکو بود به یکباره از ایران خارج شد در حالی که پیش از آن ممنوع الخروج شده بود. از این رو این سوال مطرح شد چگونه یک فرد ممنوع الخروج توانسته از کشور خارج شود. در حال حاضر بیش از یک و نیم سال است که از رفتن وی می گذرد و ابهامات همچنان به قوت خود باقی مانده است. بررسی ها نشان می دهد که وثوق در حال حاضر در آمریکا به سر می برد. حال منتظر ماند و دید که چه زمانی نوبت پاسخگویی مسعود وثوق به دستگاه های نظارتی فرا می رسد. 

 

 
منبع: خط بازار