تاریخ : 12:11 - 1399/08/01
کد خبر : 233647
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

ساخت مسکن کارگران آغاز شد / افتتاح ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی

ساخت مسکن کارگران آغاز شد / افتتاح ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی

محمد اسلامی در برنامه آغاز بهره‌برداری ‌و شروع عملیات اجرایی طرح‌های ملی که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد، گفت: طبق تکلیف قانونی، دولت زمینه فراهم کردن مسکن مردم را برعهده دارد و با تاکیدات رهبری، امروز خط تولید پیوسته تولید مسکن که نشانگر جریان پایدار مسکن است، بهره برداری می‌کنیم.

کارگر آنلاین | محمد اسلامی در برنامه آغاز بهره‌برداری ‌و شروع عملیات اجرایی طرح‌های ملی که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد، گفت: طبق تکلیف قانونی، دولت زمینه فراهم کردن مسکن مردم را برعهده دارد و با تاکیدات رهبری، امروز خط تولید پیوسته تولید مسکن که نشانگر جریان پایدار مسکن است، بهره برداری می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز از نقطه ارایه نقشه و زمین تا آغاز اجرای پروژه‌ها و تحویل واحدها به مردم را در این مراسم شاهد هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال جریان سازی تولید مسکن با مصون سازی آن از همه افت‌هایی که آن را تهدید می‌کند، اظهار داشت: مسکن در سرمایه خالص ملی سهم ۴۰ درصدی، در تولید ناخالص ملی سهم ۲۰ درصدی و در تولید اشتغال ۱۳ درصدی دارد.

وی ادامه داد: تمام عوامل و نهاده‌های تولید مسکن در داخل کشور تامین می‌شود و از عوامل بیرونی هم کمتر تاثیر می‌پذیرد. این صنعت نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال در کشور دارد.

اسلامی با بیان اینکه اگر اعتماد آفرینی صورت بگیرد این حرکت می‌تواند سهم خود از اقتصاد را زنده نگه دارد، افزود: در باور هموطنانمان برخورداری از مسکن بخشی از کرامت انسانی است و باید با جریان اعتماد سازی مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وزیر راه ‌و شهرسازی ادامه داد: ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در طرح اقدام ملی از سال ۹۷ آغاز شد و امروز در فاز اجرا، افتتاح و کلنگ زنی هستیم.

وی از افتتاح بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰واحد مسکن ملی خبر داد و گفت: امروز در استان‌های پیشتاز اجرای این طرح بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی افتتاح می‌شود.

اسلامی بخشی از این واحدها در بافت فرسوده هستند، گفت: در بخش نوسازی بافت فرسوده ناکامی ویژه داشتیم و داریم که یکی از دلایل آن این است که باید در عرصه مردم این پروژه را به اجرا برسانیم و شهرداری‌ها هم در اجرای این اقدام و صدور پروانه نقشه مهمی دارند.

وی با اشاره به ارایه تسهیلات به بافت فرسوده اظهار داشت: از سهم ۱۰۰ هزار واحدی، ۱۴هزار و‌ ۵۰۰ واحد تسهیلات گرفتند که نوسازی ۵هزار و ۶۰۰ واحد در بافت فرسوده به اتمام رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارایه زمین در این طرح به مردم گفت: طبق قانون اراضی به صورت ۹۹ ساله به مردم ارایه می‌شود.

اسلامی درباره نحوه ارایه اراضی با قیمت‌های بالاتر ادامه داد: بخشی از این واحدها به صورت مشارکتی به بخش خصوصی ارایه می‌شود و بخش دیگر از طریق فروش اقساطی که طبق مصوبه اخیر دوره فروش اقساطی از ۵‌ سال به ۱۰سال رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره نوار تولید و عرضه مسکن در کشور گفت: امروز بیش از ۲۵۳هزار واحد به واجدان شرایط معرفی خواهد شد.

اسلامی درباره ساخت مسکن کارگران گفت: با تفاهم‌نامه با وزارت رفاه ساخت مسکن کارگران را هم آغاز کردیم.

وی افزود: همچنین طبق تفاهم‌نامه ای برای نیروهای مسلح هم مسکن سازی آغاز شده که ۶۹هزار واحد آغاز شده افزون بر پروژه ساخت ۴۰۰هزار مسکن ملی است.

محمود محمودزاده در آغاز بهره برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های ملی با حضور ویدیو کنفرانسی از سیرجان از افتتاح ۱۱هزار و ۶۰۰ مسکن ملی در سطح کشور خبر داد و گفت: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است و امروز شاهد افتتاح بخشی از این واحدها هستیم.

وی ادامه داد: فقط ساخت این بخش از مسکن ملی برای ۳۳ هزار نفر اشتغالزایی کرده است و هزینه ساخت آن ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر راه ‌‌شهرسازی افزود:سهم دولت از این رقم هزار و ۴۰۰میلیارد تومان است و مابقی را اورده مردمی بود.