تاریخ : 12:42 - 1399/08/01
کد خبر : 233728
سرویس خبری : فرهنگی
 

برگزاری پویش در محضر قرآن در مدارس مجازی کردستان

برگزاری پویش در محضر قرآن در مدارس مجازی کردستان

رنجبر ازبرگزاری پویش معنوی در محضر قرآن در مدارس مجازی کردستان خبرداد.

 خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: با هدف ارتقاء آموزش قرآن و ایجاد خاطره‌ای ماندگار برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در این پویش جزء ۳۰ قرآن کریم در مدارس مجازی آموزش داده می‌شود و دانش آموزان به حفظ سوره‌های قرآن کریم ترغیب می‌شوند.

رنجبربا بیان اینکه این پویش همزمان با گرامیداشت هفته‌ی ملی پارالمپیک از تاریخ پنجم تا ۱۱ آبان ماه امسال برگزار می‌شود، گفت: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از استعداد‌ها وتوانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا می‌شود.

او افزود: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش آموزان بسیار مؤثر است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه این پویش با هدف آشنایی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با مفاهیم کتاب آسمانی وعلاقمندی بیشتر آنان با آیات نورانی قرآن برگزار می‌شود، افزود: دانش آموزان می‌توانند با ارسال فیلم‌های دو دقیقه‌ای از تلاوت، تفسیر قرآن ویا با کشیدن تصویر ازقصه‌های قرآنی در این پویش مشارکت کنند.

او گفت: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشدو در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.

رنجبر همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی راضروری دانست و تأکید کرد:همراهی اولیای دانش آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر شود.

او گفت: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن وسال دانش آموزان دراین برنامه‌های مجازی در نظر گرفته می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی دربرنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد وتعالی قرارمی گیرند، افزود: امید است با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم به درک معارف الهی دست یابیم.

 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان