تاریخ : 10:28 - 1399/08/03
کد خبر : 234707
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

وعده پرداخت مطالبات کارگران پروژه «راهسازی اهر به مشکین شهر» عملی نشد

وعده پرداخت مطالبات کارگران پروژه «راهسازی اهر به مشکین شهر» عملی نشد

در حالی که قرار بود بخشی از مطالبات مزدی کارگران پروژه «راهسازی اهر به مشکین شهر» در روز‌های گذشته پرداخت شود و به‌رغم وعده‌های مسئولان، این پرداختی هنور انجام نشده است.

کاگرآنلاین|  جمعی از کارگران پروژه «راهسازی اهر به مشکین شهر» در تماسِی از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.
 
این کارگران که تعداد آن‌ها ۴۵ نفر است، گفتند: روزهای ۲۴ و ۲۵ مهر ماه سال جاری برای معوقات مزدی و مشخص نبودن وضعیت پرداخت دستمزدمان در محوطه کارگاه دست به اعتراض صنفی زدیم که در نهایت مسئولان اداره کار و فرمانداری شهرستان اهر با حضور در جمع معترضان به کارگران وعده پرداخت معوقات مزدی کارگران را در هفته آینده دادند و در نتیجه با اعتماد به این وعده‌ها به اعتراض دو روزه خود خاتمه دادیم.
 
براساس ادعای کارگران، پیمانکار پروژه ساخت بزرگراه دو بانده اهر به مشکین شهر (تا لحظه ارسال خبر) معوقات مزدی آنها را نپرداخته است.
 
کارگران این پروژه عمرانی در استان آذربایجان شرقی اظهار داشتند: بارها برای دریافت مطالبات خود به دفتر پیمانکار و اداره راهسازی به عنوان کارفرمای اصلی مراجعه کردیم اما تاکنون پاسخ روشنی نگرفته‌ایم و علارغم وعده‌های داده شده از سوی مسئولان فرمانداری و اداره کار اهر، مشخص نیست چه زمانی قرار است کارفرمای شرکت پیمانکار، مطالبات ما را پرداخت کنند.
 
کارگران پروژه ساخت بزرگراه اهر به مشکین شهر در ادامه درباره میزان معوقات مزدی خود مدعی شدند: مطالبات برخی همکاران ۴ تا شش ماه به تاخیر افتاده و برخی همکاران هم مطالبات ئرداخت نشده دیگری از قبل دارند.
 
آنها در خاتمه تصریح کردند: مطلع شدیم مسئولان شهرستانی فرصت دو هفته‌ای به کارفرمای پیمانکار پروژه برای پرداخت حقوق کارگران داده‌اند. آنها گفته‌اند در صورتی که طلب کارگران در فرصت تعیین شده پرداخت نشود، موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهند کرد.

منبع : ایلنا