تاریخ : 13:12 - 1399/08/03
کد خبر : 234896
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شوک جدید در بورس / واکنش های منفی آغاز شد

شوک جدید در بورس / واکنش های منفی آغاز شد

در حالی که سیگنال‌ها برای بازار سهام مثبت بود اما با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بیش از ۲٫۵ درصد ریزش کرد و به کمترین میزان خود بعد از صعود از این محدود رسیده است.

کارگر آنلاین  |  در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز بیش 2.5 درصد ریزش داشت و به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد ریزش کرد.

با نزدیک شدنن به انتخابات آمریکا جو هیجانی در بازار سهام بیشتر می‌شود و صف‌های فروش به دلیل بی‌اعتمادی به بازار سهام تشدید می‌شود و این روند منفی در حالی است که سیگنال‌های مثبتی به بازار سهام مخابره می‌شود و بازار سهام به دلیل تمایلات منفی واکنشی به این اخبار مثبت ندارد.

همچنین شاخص کل بازار سهام امروز در پایین‌ترین میزان خود در چند ماه اخیر قرار گرفته و به نظر می‌رسد این محدوده حمایتی یکی از مهم‌ترین محدودهای حمایتی بازار سهام باشد.

آخرین قیمت ۴۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۳۸ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. همچنین ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۷۹۰میلیارد تومان رسید.

حقیقی‌ها هم رقمی در حدود ۴۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نمادهای خودرو، وبملت، فولاد، فملی، شپنا، پترول و وتجارت در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن نیز روندی منفی داشت و نشانگر کلیت نزولی بازار سهام است و گروه‌های فلزی، بانکی، پتروشیمی، پالایشی، خودرو و … همگی در رنج منفی معامله شدند.

به نظر می‌رسد حتی با مشخص شدن انتخابات آمریکا و ثتبیت شدن قیمت دلار، شروع روند صعودی شاخص کل بازار سهام کمی طول بکشد زیرا به دلیل نوسان کم بازار سهام تعادل سهم‌های موجود در بازار را به تعویق خواهد انداخت و همچنین با به نوعی اعتماد به بازار سهام بازگردد.


منبع : تجارت نیوز