تاریخ : 15:25 - 1399/08/03
کد خبر : 235172
سرویس خبری : فرهنگی
 

تأکید دوبارۀ رهبر معظّم انقلاب به "توسّل و دعا" برای دفع بلا/ با "دعا" نظر لطف الهی را جلب کنیم

تأکید دوبارۀ رهبر معظّم انقلاب به "توسّل و دعا" برای دفع بلا/ با "دعا" نظر لطف الهی را جلب کنیم

رهبر معظّم انقلاب فرمودند: همه آنچه برای مقابله با کرونا گفته شد در حکم ابزار است و آنچه به این ابزارها، جان و روح می‌بخشد پروردگار متعال است.

 جلسۀ ستاد ملّی مقابله با کرونا امروز با حضور رهبر معظّم انقلاب در حسینیه امام خمینی و با حضور اعضای دولت برگزار شد. رهبر انقلاب در این دیدار، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، بار دیگر به اهمیت معجزه‌وار دعا، توسّل و استغفار برای دفع بلا تأکید کردند. این نخستین بار نیست که رهبری به لزوم تقیّد جدّی نسبت به دعا و توسّل برای دفع بلا پرداخته‌اند، ایشان 22 تیرماه امسال نیز در ارتباط تصویری با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، بار دیگر بر ضرورت دعا برای حل مشکلات کشور تأکید کرده و همگان به ویژه جوانان را به دعا و توسل عمومی به درگاه خداوند متعال برای دفع بلا فراخوانده بودند.

از جمله ادعیه‌ای که معظم‌له در ایام شیوع ویروس کرونا به اهمیت آن اشاره و بر ضرورت استفاده از آن برای خروج از بحران‌های مختلف کشور اشاره داشتند، دعای هفتم صحیفۀ سجادیه بوده است. ایشان در روز درختکاری فرمودند: «من توصیه می‌کنم دعای هفتم صحیفه‌ی سجّادیّه را که در مفاتیح هم هست این دعا: یَا مَن‌ تُحَلُّ بِهِ‌ عُقَدُ الْمَکَارِهِ وَ یَا مَنْ یُفثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِد؛ این دعا دعای خیلی خوبی است، خوش‌مضمونی است، با توجّه به معنا این دعا را بخوانند و با این الفاظ زیبا از خدای متعال بخواهند.»

ایشان 28 اردیبهشت امسال نیز در دیدار با جمعی از دانشجویان کشور که به صورت غیر حضوری برگزار شد، بار دیگر به اهمیت یکی از دعاهای صحیفۀ سجاده اشاره کردند و فرمودند: «به نظر من به مسائل ایمانی و مسائل اعتقادی و معرفتی بپردازید. ببینید، این دعا که عرض کردم -دعای بیستم صحیفه‌ی سجّادیّه، دعای معروف مکارم‌الاخلاق- این جوری است: اَللَهُمَّ بَلِّغ بِایمانی اَکمَلَ‌ الایمانِ وَ اجعَل یَقینی اَفضَلَ الیَقین؛ می‌گوید یقین را دارم امّا بهترین یقین قرار بده یقین من را. وَ انتَهِ بِنیَّتی اِلى اَحسَنِ النِّیّات وَ بِعَمَلی اِلى اَحسَنِ الاَعمال‌، تا آخر این دعا. دعا البتّه دعای عجیبی است. من توصیه می‌کنم که عزیزان، جوان‌ها با این دعای بیستم صحیفه‌ سجّادیّه آشنا بشوند. البتّه دعاهای صحیفه فوق‌العاده است؛ یعنی صحیفه‌ سجّادیّه بحث یک دعا و دو دعا نیست. حالا دعای بیستم را من عرض کردم، دعای بیست‌ویکم هم به یک نحو دیگر دعای عجیبی است و دعاهای گوناگون دیگری که در این کتاب فوق‌العاده باارزش وجود دارد. حالا این دعای بیستم را که دعای مکارم‌الاخلاق است بخوانید، به آن توجّه کنید. خوشبختانه ترجمه‌های خوبی از صحیفه‌ی سجّادیّه انجام گرفته که من سه چهار مورد از این ترجمه‌ها را دیده‌ام، انصافاً ترجمه‌های بسیار خوبی است و مورد اعتماد است؛ به اینها مراجعه کنید، از آنها استفاده کنید

اما رهبر انقلاب در جلسه امروز ستاد ملّی مقابله با کرونا فرمودند: «دعا، توسل و استغفار برای دفع بلا، اهمیت معجزه‌واری دارد. همه آنچه برای مقابله با کرونا گفته شد در حکم ابزار است و آنچه به این ابزارها، جان و روح می‌بخشد پروردگار متعال است که باید با دعا و تضرع، نظر لطف الهی را که همواره شامل حال ملت ایران بوده است، برای عبور از این گردنه نیز جلب کرد.»

انتهای پیام/


منبع : تسنیم