تاریخ : 08:33 - 1399/08/05
کد خبر : 238237
سرویس خبری : فرهنگی
 

چرا همیشه منتظر امام زمان (ع) هستیم؟

چرا همیشه منتظر امام زمان (ع) هستیم؟

حجت الاسلام و المسلمین معارفی گفت: امامت یک نقطه کمال دارد که آن هم وجود مقدس امام زمان (ع) است.

 به گزارش کارگر آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین معارفی درباره آماده سازی زمینه غیبت حضرت مهدی (عج) توسط پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع)، گفت: یکی از وظایف سنگینی که امام یازدهم شیعیان برعهده داشتند، ارتباط گیری با مردم از طریق برخی از وکلا و آماده سازی آن‌ها برای زمان غیبت بود؛ دورانی که مردم به طور کامل دسترسی فیزیکی به امام زمانشان ندارند، اما در عین حال باید متدین باشند و اعتقادشان به امامت را حفظ کنند.

وی افزود: براساس روایات و شواهد، حضرت امام حسن عسکری (ع) این وظیفه را به شکل‌های مختلف و درنهایت به خوبی انجام دادند. به طور مثال هربار می‌فرمودند «هرکسی راهی غیر از راه فرزندم مهدی را ادامه دهد، به هلاکت میرسد».

این کارشناس مذهبی درباره ارتباط فطری انسان با منجی عالم بشریت گفت: در یک تقسیم بندی، دین ما سه بخش عقاید، اخلاق و احکام را شامل می‌شود که مهمترین آن عقاید است. نقطه عطف بخش عقاید هم مسئله امامت است که ارتباط مستقیم با توحید دارد. یعنی اگر بخواهیم رابطه توحید و امامت را توصیف کنیم، می‌توانیم بگوییم که این دو، دو روی یک سکه هستند. حدیث «سلسله الذهب» امام رضا (ع) هم تایید کننده این عرض بنده است.

وی ادامه داد: شناخت امام بسیار مهم است، در روایات شیعیان و اهل تسنن آمده که اگر کسی امام خود را نشناسد و بمیرد، به دین جاهلیت از دنیا رفته است. دین جاهلیت هم یعنی کفر و شرک و نفاق؛ اگر زندگی شخصی جاهلانه باشد مرگش هم جاهلی است.


منبع : دانشجو