تاریخ : 08:51 - 1399/08/06
کد خبر : 241525
سرویس خبری : فرهنگی
 

پدر نخستین شهید دوران انقلاب استان کرمان درگذشت

پدر نخستین شهید دوران انقلاب استان کرمان درگذشت

«حجت الاسلام محمدعلی انصاری» پدر شهید «محمدحسین انصاری» نخستین شهید دوران مبارزات انقلابی در استان کرمان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

 به گزارش کارگر آنلاین، «حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری» پدر شهید نوجوان «محمدحسین انصاری» نخستین شهید مبارزات دوران پیروزی انقلاب اسلامی در استان کرمان که مدت ۲۰ سال ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان را نیز بر عهده داشت، پس از عمری مجاهدت دینی و علمی، در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت.

فرزند ایشان دانش‌آموز «محمدحسین انصاری» از شهدای انقلاب استان کرمان در ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۴۰ در روستای مهدی‌آباد نوق شهر رفسنجان متولد شد. دوران تحصیل او مصادف با اوج گرفتن مبارزات دوران انقلاب بود و او که تازه وارد ۱۶ سالگی شده بود به‌صورت مداوم در تظاهرات و اعتراضات دوران ستم‌شاهی شرکت می‌کرد و سرانجام در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۵۷ مصادف با شب نیمه شعبان، هنگام حضور در تظاهرات، توسط عمال رژیم پهلوی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد و نامش به‌عنوان نخستین مبارز انقلابی شهید شهر رفسنجان و استان کرمان جاودانه شد.

پیکر مرحوم حجت‌الاسلام انصاری در جوار فرزند شهیدش در گلزار شهدای علی آباد نوق رفسنجان به خاک سپرده شد.


منبع : دانشجو