تاریخ : 10:23 - 1399/08/06
کد خبر : 241835
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

"بازیگر اصلی" بازار سهام کیست؟ / روند صعودی بازار سهام پایدار است؟

"بازیگر اصلی" بازار سهام کیست؟ / روند صعودی بازار سهام پایدار است؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا در برخی نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت و به نوعی از ریزش جدی شاخص کل بازار سهام جلوگیری کرد.

کارگر آنلاین  | با شروع معاملات بازار سهام در حالی که روند نزولی بازار سهام طولانی شده بود اما امروز تقاضا به بورس بازگشت برخی از نمادها با افزایش تقاضا روندی صعودی پیش گرفتند.
 
با اینکه شاخص کل بعد از گذشت 20 دقیقه از شروع معاملات بازار سهام روندی نزولی داشت اما عرضه و تقاضا به تعادلی نسبی در بازار سهام رسیدند و شاخص کل با نزول 1.2 درصدی به یک میلیون و 323 هزار واحد رسید.
 
به نظر می‌رسد روند بازار سهام تا انتخابات آمریکا نوسانی باشد و برای همین بهبود روند بازار سهام امروز دلیل بر تعادل بازار سهام یا تخلیه جو هیجانی بازار نیست، بلکه واکنشی تکنیکال و منطقی به ریزش‌های زیاد بازار سهام است.
 
 
بازیگران اصلی بازار سهام حقیقی‌ها هستند و حقوقی‌ها اصلا نه توان حمایت دارند و نه حمایت می‌کنند و اگر در برخی مواقع صف‌های فروش جمع شدند به دلیل الزام بازارگردانی برخی شرکت‌ها بود.
 
رود بازار سهام به دلیل مجهول بودن قیمت دلار و انتخابات آمریکا بازار سهام انتظار انتخابات آمریکا و مشخص شدن نتیجه را می‌کشد تا در مقابل هر نتیجه‌ای واکنش نشان دهد.
 
روند بازار سهام امروز به مراتب بهتر از روزهای قبل است و سهامداران حقیقی در حال خرید در نمادهای بزرگ و بنیادین هستند.
 
 
تعداد 65 نماد به ارزش 944 میلیارد تومان صف خرید دارند و تعداد 421 نماد به ارزش 5.404 میلیارد تومان صف فروش دارند.
 
به نظر می‌رسد روند مثبت بازار امروز پایدار نیست دوباره جو هیجانی بازار سهام باعث افزایش عرضه خواهد شد.
 
نمادهای فولاد، فملی و شپنا تاثیرگذارترین نمادها بر روند منفی بازار سهام امروز بودند.

منبع : تجارت نیوز