تاریخ : 13:24 - 1399/08/06
کد خبر : 242641
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی /توافق دولت و مجلس برای اجرای کامل همسان‌سازی

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی /توافق دولت و مجلس برای اجرای کامل همسان‌سازی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از توافق دولت و مجلس برای اجرای کامل همسان‌سازی خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین ، حمیدرضا حاجی‌بابایی با حضور در شبکه خبر سیما، از توافق دولت و مجلس برای تامین منابع کالا‌های اساسی، اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و تکمیل طرح‌های ناتمام خبر داد و افزود: این طرح چهارشنبه همین هفته در دستور کار مجلس برای تصویب نهایی قرار دارد.
 
حاجی بابایی به لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و مناطق محروم، همچنین تکمیل همسانسازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی پیش بینی شده است.
 
وی افزود: مبلغ شارژ شده این کارت اعتباری صرف کالا‌های اساسی مشخص خواهد شد و وزارت صمت مکلف به تهیه کالا‌های مناسب است. در مذاکرات پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی برای کمک به این سازمان و همچنین اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و بازنشستگان غیر هیات علمی دانشگاههاست، که علاوه بر بند (و)، به سقف تبصره ۲ افزوده شده است.
 
وی افزود: به دولت اجازه دادیم برای تامین اعتبار و منابع مالی از جداول بودجه ۱۰ درصد از اموال خود را جابجا کند. به این شکل برای دولت بار مالی‌ای نخواهد داشت.

منبع : ایلنا