تاریخ : 22:45 - 1399/08/06
کد خبر : 244146
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

پیش‌بینی قیمت دلار 7 آبان 99 / 5 نشانه ارزانی احتمالی دلار در چهارشنبه

پیش‌بینی قیمت دلار 7 آبان 99 / 5 نشانه ارزانی احتمالی دلار در چهارشنبه

نزولی شدن روند قیمت دلار صرافی ملی و انتشار اخباری درباره ارزهای مسدود شده ایران چند نشانه مهم برای بازار ارز روز چهارشنبه است.

 قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌سه‌شنبه ششم آبان ماه با 249 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 28235 تومان‌ معامله شد. با این حال روند نرخ دلار در صرافی ملی امروز کاهنده بود و امروز در نهایتنرخ ارز صرافی‌ ملی برای چهارمین بار با کاهش ۲۰۰ تومانی به رقم ۲۸ هزار و ۲۳۰ تومان رسید.

در همین حال، قیمت فروش دلار نیمایی با افت حدود ۱۰۰ تومانی به رقم ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید.

همچنین امروز سخنگوی دولت در رابطه با ارزهای بلوکه شده ایران در برخی کشورها نیز خاطرنشان کرد: ما ده‌ها میلیارد دلار ارز در برخی کشورها داریم که بانک مرکزی و وزارت خارجه با کمیته‌ای مشترک تلاش خود برای بازگرداندن ارزها را انجام می‌دهند. تا کنون تعدادی از کشورها یا به شکل تهاتر یا اشکال دیگر ارزها را بازگرداندند. این ارزها به دو شکل هستند یا به صورت پشتوانه پولی در بانک‌ها هستند یا به صورت مخارج عمومی در حال استفاده هستیم. ما در مورد کره جنوبی نگرانی‌های خود را اعلام کردیم. اخیرا مسیر دارو را باز کردند و ما استقبال کردیم اما پاسخ ما این نبوده است‌.

علاوه بر این، امروز ارزش سهام دلاری بار دیگر نزولی شدند.

در کنار این نشانه‌ها برای پیش‌بینی بازار ارز فردا، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران هم درباره وضعیت احتمالی بازار طلا فردا پیش‌بینی کرده است: چنانچه ظرف یک ماه آینده حادثه غیرمترقبه‌ای رخ ندهد، می‌توان اعلام کرد که ثبات و کاهش قیمت در بازار طلا ادامه‌ دارد.

 


منبع : تجارت نیوز