تاریخ : 08:43 - 1399/08/07
کد خبر : 244597
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 سایپا چقدر گران کرد؟ / افزایش قیمت فراتر از انتظار!

سایپا چقدر گران کرد؟ / افزایش قیمت فراتر از انتظار!

هرچند به نظر می‌رسید خودروسازان مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصدی در قیمت‌ محصولات خود در سه ماهه سوم سال جاری شده‌اند، اما تنها در کوییک آر دنده‌ای میزان افزایش قیمت آن بیش از ۳۷ درصد بوده است. همزمان با آغاز پیش‌فروش خودرو در سایپا، رئیس شورای رقابت در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، دستور افزایش قیمت کارخانه محصولات برای سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹ را صادر کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، پیش از این شورای رقابت برای این سازوکار دستورالعمل تنظیم قیمت صادر کرده و حداکثر تا سقف تورم بخشی اعلامی توسط بانک مرکزی را مجاز دانسته بود.

خیلی از رسانه‌ها از جمله ایسنا این میزان افزایش را احتمالا ۲۵ درصد گزارش داده و نوشته بودند: در نامه رئیس شورای رقابت، ملاک افزایش قیمت خودرو طبق نرخ تورم بخشی که بانک مرکزی اعلام کرده، در سه ماهه سوم امسال اعلام شده است. شنیده‌ها حاکی از این است که خودروسازان مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصد در قیمت‌ محصولات خود در سه ماهه سوم سال جاری شده‌اند.

با این حال، هرچند به نظر می‌رسید خودروسازان مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصدی در قیمت‌ محصولات خود در سه ماهه سوم سال جاری شده‌اند، اما تنها در کوییک آر دنده‌ای میزان افزایش قیمت آن بیش از 37 درصد بوده است.

طبق گزارش باشگاه خبرنگاران از اعلام قیمت جدید کوئیک ، سایپا کوییک آر دنده‌ای در نسخه پایه را از قیمت ۱۰۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان به بهای تمام شده ۱۴۰ میلیون تومان رسانده و از این پس حواله داران این هاچ بک کراس اقتصادی، باید این عدد را جهت تکمیل وجه خود در نظر بگیرند. آیا دیگر محصولات سایپا هم به همین میزان یعنی حدود 37 درصد افزایش یافته است؟

در این مورد اقتصادنیوز نوشته است: در فهرست پیش‌فروش جدید 5 خودرو مشترک وجود دارند که تمامی آنها در طرح آبان‌ماه بین 21 تا 38 درصد گران‌تر شده‌اند. براساس طرح جدید «ساینا دنده‌ای» در این مرحله نسبت به مرحله قبل رشد 21.7 درصدی قیمت داشته، قیمت تیبا2 نیز 22.6 درصد نسبت به مرحله قبل افزایش قیمت داشته است.این افزایش قیمت در خصوص تیبا صندوقدار به 22 درصد می‌رسد. رشد قیمت سایپا 151 نیز نزدیک به 39 درصد است.


منبع : تجارت نیوز