تاریخ : 09:41 - 1399/08/07
کد خبر : 244806
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

مینو محرز: وضعیت مشهد کاملاً قرمز است/ هیچ تخت خالی برای پذیرش بیماران جدید در مشهد نداریم

مینو محرز: وضعیت مشهد کاملاً قرمز است/ هیچ تخت خالی برای پذیرش بیماران جدید در مشهد نداریم

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مگر برای ایام محرم امسال، مراجع دینی، نظیر آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی، اعلام نکردند که نباید هیچ تجمعی صورت بگیرد؟ همه دیدیم که باز هم یک عده‌ای دست به تجمع زده و گوش به حرف هیچکس ندادند.

به گزارش کارگر آنلاین، در حالی که استان خراسان رضوی نیز به مانند سایر نقاط ایران با وضعیت قرمز و بحرانی شیوع اپیدمی کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، برگزاری جشن موسوم به “بیعت با امام زمان(عج)” با سخنرانی رائفی‌پور و حضور چندهزارنفری شهروندان، انتقادات زیادی را به دنبال داشته و بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان، نسبت به این اقدام “خودسرانه” واکنش نشان داده‌اند.

مینو محرز، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و عضو ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ضمن انتقاد شدید از برگزاری چنین برنامه‌ای در وضعیت بغرنج کرونایی مشهد، اظهار داشت: وقتی در همه نقاط کشور برای جلوگیری از گسترش شیوع اپیدمی به شدت توصیه شده که افراد از تجمع و حضور در اجتماعات پرهیز کنند، چنین اقدامی به هیچ عنوان، توجیه پذیر نیست.

من نمی‌توانم به هیچ شکل توجیه کنم که چنین اقدامی با چه منطق و اصولی صورت گرفته است. در شرایطی که مشهد در وضعیت کاملا قرمز کرونایی قرار دارد، چگونه چنین جمعیتی در یک محل تجمع کرده و با عدم رعایت هیچ یک از اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی در یک برنامه شرکت می‌کنند.

چه کسی مجوز برگزاری چنین تجمعی را صادر کرده؟

چه کسی مجوز برگزاری چنین تجمعی را صادر کرده و هیچ اعتنایی به تصمیمات دولت نکرده است؟ درک چنین اقدامی برای من به شخصه بسیار مشکل است. اقدامی که بدون تردید باعث ابتلای گسترده و خدای ناکرده، موجب مرگ و میر مردم خواهد شد.

چرا باید تا این حد شاهد چندگانگی در اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم؟ وقتی دستورالعملی صادر شده، یعنی همه باید آن را رعایت کرده و این دستورالعمل، هیچ استثنایی نخواهد داشت. به شخصه، اصلا باورم نمی‌شد که چنین تجمعی برگزار شده است.

ظاهرا آقایان، تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا را قبول ندارند

اینکه آیا اجراکنندگان چنین برنامه‌ای، تبعات آن را نیز برعهده خواهند گرفت را اصلا نمی‌دانم. چرا که آقایان لابد، تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا را قبول ندارند که چنین اقداماتی را صورت می‌دهند. ظاهرا اصلا قبول ندارند که مسئله کووید۱۹ و تبعات آن تا چه اندازه در کشور و برای سلامت مردم، یک تهدید جدی است.

هیچ تخت خالی برای پذیرش بیماران جدید در مشهد نداریم

وضعیت کرونایی در مشهد خیلی بد بوده و شرایط قرمز را تجربه می‌کند. در حال حاضر به اندازه‌ای با ورودی بیماران جدید مبتلا به کرونا مواجه هستیم که برای پذیرش بیماران، تخت خالی عادی و تخت بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) واقعا در مشهد وجود ندارد.

اگر خدایی ناکرده این اجتماع مخاطره‌آمیز و وحشتناک هم موجب ابتلای این تعداد از مردم به کرونا شود، دیگر واقعا نمی‌دانم که در چه محلی باید نسبت به بستری و درمان آن‌ها اقدام کنیم.

دیگر بالاتر از توصیه رهبری که نداریم، برخی به همین توصیه هم عمل نمی‌کنند

مگر برای ایام محرم امسال، مراجع دینی، نظیر آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی، اعلام نکردند که نباید هیچ تجمعی صورت بگیرد؟ همه دیدیم که باز هم یک عده‌ای دست به تجمع زده و گوش به حرف هیچکس ندادند.

دیگر بالاتر از رهبری نداریم که وقتی اشاره کرده که باید دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کرد، باز هم یک عده کار خود را می‌کنند. وقتی به همین توصیه هم عمل نمی‌شود، دیگر نمی‌دانم که باید چکار کنیم.

 

منبع: امتداد