تاریخ : 09:59 - 1399/08/07
کد خبر : 244857
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

ریزش شاخص کل به کانال 1.2 میلیون / آیا امروز بورس جمع می‌شود؟

ریزش شاخص کل به کانال 1.2 میلیون / آیا امروز بورس جمع می‌شود؟

امروز با شروع معاملات بازار سهام شاخص کل متاثر از عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز حدود ۱٫۸ درصد ریزش کرد و کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید.

در دو هفته اخیر روند شاخص کل نزولی بود و امروز نیز با شروع معاملات بازار سهام عرضه در کلیت بازار باعث شد تا شاخص کل کنال یک میلیون و 300 هزار واحد را نیز از دست بدهد و به یک میلیون و 278 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی داشته و کلیت بازار سهام قفل در صف‌های فروش است.
 
حتی در حال حاضر توانایی خروج از بازار برای سهامداران متضرر شده نیز وجود ندارد و شرمایه آنها در صف‌های فروش قفل شده است و همین اصرار برای فروش سهام نیز باعث به وجود آمدن صف‌های فروش است و نقدشوندگی بازار سهام که یکی از ویژگی‌های مثبت این بازار نسبت به بازارهای موازی بود از بین رفته است.
 
در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فملی و فولاد مقاومت قیمتی خود را از دست دادند و در کف قیمت با صف فروش سنگین عرضه شدند.
 
 
همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پالایشی صف فروش بالایی دارند و عرضه در این نمادها زیاد است، صندوق پالایشی یکم نیز به دلیل روند نزولی این نمادها با قیمت‌های امروز با وجود تخفیف 40 درصدی 8 درصد ضرر کرده است.
 
 
اما به نظر می‌رسد بازار امروز در حال تحرکات مثبت است و موج‌های مثبتی در گروه‌های فلزات اساسی دیده می‌شود.
 
ریزش بازار سهام طولانی شده است و از لحاظ تکتیکال باید واکنشی مثبت به ریزش‌های اخیر شاخص کل داشته باشد اما به نظرمی‌رسد واکنش مثبت بازار سهام تا انتخابات آمریکا به تعویق افتاده است.