تاریخ : 10:10 - 1399/08/07
کد خبر : 244894
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

دلیجان در شرایط فوق بحرانی کرونا قرار دارد

دلیجان در شرایط فوق بحرانی کرونا قرار دارد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان، پدیدار شدن شرایط فوق بحرانی در زمینه کرونا ویروس در این شهرستان را نشات گرفته از عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم و برگزاری مراسم های پر تجمع دانست.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر عبدالرحیم فردوسی در گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی بامداد آفتاب از شبکه آفتاب، تاکید کرد: تعداد مبتلایان، مراجعین سرپایی، آمار بستری و همچنین درگیری های خانوادگی در این شهرستان رو به افزایش است.
وی با توجه به اینکه در این شهرستان تنها یک بیمارستان وجود دارد، هشدار داد: انتظار می رود که مردم با توجه به شرایط فوق بحرانی کرونا ویروس در رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار جدی باشند و از برگزاری هرگونه مراسم و مهمانی اجتناب بورزند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان، اعلام کرد: پیرو آمارهای امروز، ۴۴ بستری در بیمارستان شهرستان دلیجان وجود داشته و ظرفیت بخش ویژه بیمارستان تکمیل شده و بیماران بستری اورژانس نیز در انتظار انتقال به بخش هستند.
وی خاطرنشان کرد: قرار داشتن شهرستان دلیجان در مسیر رفت و آمد مکرر و روزانه در پدیدار شدن این شرایط فوق بحرانی بی‌تأثیر نبوده، اما تاثیر مستقیم افزایش بیماری کرونا در اثر رفتار مردم می باشد.
دکتر فردوسی بیان کرد: پیرو شرایط فوق و تصمیمات اخذ شده از امروز مجدداً محدودیت‌هایی سختگیرانه در این شهرستان اعمال می‌شود و تنها اصناف گروه یک اجازه فعالیت داشته و بسیاری از صنوف بسته خواهد شد، همچنین با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، ماسک نمی زنند و مراسم هایی پر ازدحام برگزار می کنند، برخورد قانونی می شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان در پایان تصریح کرد: به منظور کاهش آمار ابتلا به کرونا، با همکاری هلال احمر ایستگاه های ارشادی در سطح شهرستان دلیجان به منظور هدایت و راهنمایی مردم برپا شده است.


منبع : برنا