تاریخ : 16:45 - 1399/08/07
کد خبر : 246429
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

برای مقابله با کرونا حداقل چقدر ورزش کنیم؟

برای مقابله با کرونا حداقل چقدر ورزش کنیم؟

برای مقابله با کرونا حداقل چقدر ورزش کنیم؟افراد سالم باید ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط را در هفته مدنظر قرار دهند و در عین حال افراد در معرض خطر کرونا از ورزش طاقت فرسا و بیش تمرینی بپرهیزند.

به گزارش کارگر آنلاین، سلامت ایمنی بدنی افراد یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود و به همین منظور باید ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط تا شدید در هفته مدنظر قرار گیرد و وزن بدنی در محدوده توصیه شده از سوی متخصصان نگه داشته شود.

فعالیت فیزیکی را می توان در منزل یا بیرون از منزل همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام داد و در عین حال توجه ویژه ای به رعایت فاصله اجتماعی حین ورزش کردن یا فعالیت بدنی داشت.

از سوی افراد باید استراتژی های خلاقانه به منظور افزایش فعالیت فیزیکی بدن در دستور کار قرار گیرد و با مطالعه دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی در مورد چک لیست های مبارزه با کرونا مطابق با نوع هر ورزش کسب اطلاع کرد.

بر اساس این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، افراد در معرض خطر کووید۱۹ باید از ورزش های طاقت فرسا، تمرین بیش از اندازه و بیش تمرینی بپرهیزند.

همچنین باید توصیه های مبتنی بر شواهد را برای بازگشت به ورزش بعد از کرونا مشخص و بر اساس استراحت و قطع فعالیت به مدت ۲ هفته بعد از برطرف شدن علائم خفیف تا متوسط یا تست مثبت توصیه کرد و پس از آن ورزش آهسته را با پایش مقدار آن توسط تیم مراقبت پزشکی از سر گرفت.

نکته مهم دیگر نیز توجه به سیاست های از سرگیری فعالیت های گروهی برای ارتقای سلامت جسمی و ذهنی است که باید از سوی افراد و تیم های ورزشی مدنظر قرار گیرد.


منبع : سلامت نیوز