تاریخ : 17:02 - 1399/08/07
کد خبر : 246454
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

پیش‌بینی هفتگی بورس / با کاهش قیمت ارز بازار سهام رشد می‌کند

پیش‌بینی هفتگی بورس / با کاهش قیمت ارز بازار سهام رشد می‌کند

در دو هفته گذشته شاخص کل بازار سرمایه از کانال حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی عبور و به سمت کانال‌های پایین‌تر حرکت کرد. امروز هم شاخص کل، وارد کانال یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی شد.

روند بازار سهام در دو هفته گذشته نزولی بوده است، اما بورس هفته بعد چگونه پیش‌بینی می‌شود؟
 
پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار هفته بعد گفت: نه نظر می‌رسد با توجه به معاملات امروز بازار سهام شنبه معاملات مثبتی در بازار داشته باشیم و شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای بزرگ روندی صعودی داشته باشد، اما احتمالا در روز یک‌شنبه به دلیل ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه عرضه در بازار زیاد می‌شود و شاخص کل دوباره نزولی می‌شود.
 
این کارشناس به برگزاری انتخابات امریکا در هفته آتی هم اشاره کرده و با توجه به احتمال تغییر قیمت ارز گفت: به نظر من با پایین آمدن قیمت ارز بازار سهام رشد خواهد کرد زیرا سرمایه موجود در بازارهای موازی مانند طلا و ارز به سمت بازار سرمایه سوق پیدا می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا ریسک‌پذیری سهامداران بیشتر خواهد شد و حداقل حجم معاملات بازار سهام افزایش خواهد یافت.
 
به گفته وی با توجه به نتیجه انتخابات آمریکا می‌شود پیش‌بینی کرد که سهام‌های دلاری رشد خواهد کرد یا سهام‌های ریالی. این موضوع بستگی به نتیجه انتخابات دارد.

منبع : تجارت نیوز