تاریخ : 11:58 - 1399/08/08
کد خبر : 248056
سرویس خبری : فرهنگی
 

اهانت به قرآن وپیامبر(ص)توهین به همه ادیان آسمانی است

اهانت به قرآن وپیامبر(ص)توهین به همه ادیان آسمانی است

اقدام شیطانی و پلید نشریه شارلی ابدو(تحت سیطره ونفوذ صهیونیزم بین‌الملل) در چاپ و انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) به بهانه آزادی بیان،باعث جریحه‌دار شدن قلوب مسلمانان و پیروان واقعی آن حضرت در سراسر جهان شد.

به گزارش کارگر آنلاین، کینه‌ورزی‌های جاهلانه و متعصبانه صهیونیست‌های افراطی نسبت به دین مبین اسلام،قرآن و پیامبر گرامی اسلام در قالب فیلم،کتاب،کاریکاتور و... در عصر جاهلیت مدرن، هنوز هم ادامه دارد و جای بسی تاسف و شرم دارد برای مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر که حتی اجازه داشتن حجاب و یا تحقیق و پژوهش نسبت به نسل کشی یهودیان(هولوکاست) را به دانشجویان،دانش پژوهان و تاریخ دانان نمی‌دهند ولی توهین به محبوب‌ترین و مقدس ترین شخصیت عالم را آزادی بیان قلمداد می‌کنند.
 

 

«مجتبی نورمحمدی» در پی اظهارات سخیف رئیس‌جمهور فرانسه و حمایت از توهین وی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: امروز در مهد دموکراسی فرانسه در تمدن غرب وحشی شاهد اهانت مکرر نشریه هتاک شارلی ابدو و از آن بدتر حمایت رئیس جمهور آن کشور از نشریه هتاک هستیم.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه فعالان قرآنی همراه وهمگام با مسلمانان جهان انزجار خود را نسبت به اباطیل و گزافه‌گویی‌های مقامات فرانسوی اعلام  می کنند اضافه کرد: جهان اسلام در مقابل هتاکی‌ها و جسارت‌ها علیه مقدسات اسلامی آرام نخواهد گرفت و هتاکان را پشیمان خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه کشوری که ادعای آزادی بیان و دموکراسی دارد باید حقوق همه مردم با هر اعتقاد و تفکری را رعایت کند اظهارداشت:  در حالی که ما شاهدیم رئیس‌جمهور کشور فرانسه به رغم این ادعا، کاملاً مستبدانه و یکجانبه به عقاید دیگران به ویژه مسلمانان توهین می‌کند.

 

نورمحمدی با تأکید براینکه مسلمانان در هر کجای جهان هستند با وحدت و همبستگی خود این جنایت را محکوم کنند و این اهانت کنندگان را مورد تحریم قرار دهند ادامه داد: سردمداران نظام سلطه و صهیونیست که حامیان اصلی جریان‌های افراطی و تکفیری و تولید وحشت و خشونت در عالم هستند، قادر نخواهند بود غرب بحران زده و ضد بشریت را از باتلاق خودساخته رهایی بخشند و بی‌شک در آینده‌ای نه چندان دور ، بایستی در انتظار دریافت پاسخ‌های درخور از امت اسلامی باشند.

 

حجت الاسلام «علی شکری» اسلام ستیزی و هتاکی به مقدسات اسلامی را از ویژگی بارز نظام سلطه و دولتمردان آن بر شمرد وافزود: مواضع هتاکانه اخیر رئیس جمهور نادان فرانسه در اهانت به مقدسات اسلامی و ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) از این جمله است که فضای منفوری را ایجاد و قلوب مسلمانان بلکه همه پیروان راستین ادیان الهی و آزادگان جهان را به درد آورد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اهانت به رسول رحمت، مهرورزی و معلم حکمت، خردورزی و مربی مکارم اخلاق،جوانمردی؛ نشانه جهالت جدید غرب است اضافه کرد: رئیس جمهور فرانسه باید از تمام مسلمان آزاده جهان عذرخواهی کند چرا که به عقاید آنان توهین کرده است.

 

وی  تصریح کرد: جای تاسف دارد کشوری که مدعی یک انقلاب بزرگ و آزادی بوده، این طور قانون اساسی خود را زیر پا بگذارد و توهین را معیار آزادی بداند و اینگونه بار معانی کلمات را تغییر دهد.

 

حجت الاسلام شکری با تأکید براینکه امروز بر همه کشورهای اسلامی واجب است که در برابر این توهین‌ها بایستند ادامه داد: یامبر اکرم (ص) متعلق به یک امت نیست بلکه متعلق به همه انسان‌هاست؛ پیغمبر دین آخر را که درواقع کامل کننده تمام ادیان است و در آن دستور درست زندگی کردن و حرکت به سوی کمالات را نشان داده را به ما ابلاغ کرده است.

 

در پی اظهارات سخیف رئیس‌جمهور فرانسه و حمایت از توهین وی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان سمنان بیانیه‌ای اعتراض‌آمیز در محکومیت شدید این اظهارات صادر کردند.

 

در این بیانیه آمده است: اظهارات سخیف رئیس‌جمهور فرانسه و اهانت به ساحت قدسی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) بیانگر عناد و کینه‌ورزی دشمنان قرآن است. اهانت به پیامبر اکرم (ص) این عصاره اخلاق، اهانت به همه ارزش‌های انسانی و اخلاقی و همه انبیا الهی است.

 

این یک توطئه طراحی شده از سوی رئیس‌جمهور فرانسه است که از سال‌ها پیش، سیاست اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

حمایت از اقدام موهن به بهانه آزادی عقیده حاکی از ضعف منطق و برهان و فقر فکری آنان در مقابل مکتب پیامبر اعظم (ص) و عصبانیت آنان از موج گرایش به اسلام است.

 

دیگر گروه‌های مردمی و مسئولان استان سمنان نیز اهانت به پیامبر (ص) را محکوم کرده‌اند.

 

 


منبع : شبستان