تاریخ : 13:39 - 1399/08/08
کد خبر : 248325
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

مردم تهران "ناراحت" آب شرب باشند؟

مردم تهران "ناراحت" آب شرب باشند؟

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مشاور وزیر نیرو در خصوص مزیت‌های رینگ آب‌رسانی تهران گفت: بهره‌برداری از این طرح موجب می شود تا آب با کیفیت یکسان در اختیار مشترکان قرار گیرد و در خشکسالی‌های احتمالی امکان انتقال آب وجود دارد.

کارگر آنلاین | «حمیدرضا جانباز» روز پنج‌شنبه در آیین بهره‌برداری از رینگ آبرسانی تهران با حضور در مخزن 73 یافت‌آباد در بیست و ششمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور رئیس جمهوری و وزیر نیرو برگزار شد، افزود: 59 کیلومتر از رینگ آب‌رسانی تهران در سه سامانه آب‌رسانی غرب، سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی‌آباد و سامانه آب‌رسانی شرق و شمال شرق اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای خطوط انتقال آب با لوله‌هایی در اقطار 1200 تا 2000 میلی‌متر در این پروژه افزود: اجرای این رینگ در شهر تهران با محدودیت‌های ترافیکی، به سختی اجرا شد تا تهرانی‌ها آب شرب یکسانی داشته باشند.

جانباز با اشاره به سامانه آب‌رسانی غرب تهران اظهار کرد: این سامانه به طول هفت کیلومتر، آب تصفیه‌خانه ششم را به مناطق 5، 9، 18، 21، 22 و شهر جدید پرند می‌رساند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: سامانه آب‌رسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی آباد با هدف رفع محدودیت‌های تامین آب در محدوده شهر جدید پرند و لزوم رفع کمبود و ارتقای کیفیت آب شرب در محدوده جنوب و جنوب‌غربی شهر و استان تهران انجام شد.

جانباز با اشاره به اجرای 40 کیلومتر خط انتقال آب در سامانه شرقی رینگ تهران گفت: در این سامانه 3000  لیتر بر ثانیه آب تصفیه‌شده از محل تصفیه‌خانه پنجم تهران به نواحی شمال‌شرق و شرق تهران و 4000  لیتر بر ثانیه آب خام از محل سد لار به تصفیه‌خانه سوم و چهارم در شرایط اضطراری انتقال می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از سال 92 امکان جابجایی و انتقال آب بین سامانه‌های غربی و شرقی شهر تهران میسر نبود.

جانباز گفت: این طرح اقدام بزرگی است که باید از همراهی شورای اسلامی شهر، شهرداری و پلیس راهور تهران در این زمینه تشکر کرد.

 


منبع : ایلنا