تاریخ : 04:30 - 1399/08/10
کد خبر : 251196
سرویس خبری : فرهنگی
 

«دفاع مقدس» قله وحدت و یکپارچگی ملی ایرانیان

«دفاع مقدس» قله وحدت و یکپارچگی ملی ایرانیان

انقلاب اسلامی و پس از آن «دفاع مقدس» به عنوان دو کانون مهم و وحدت‌بخش، پس از قرن‌ها رشته محکمی از انسجام و یکپارچگی را در میان ملت ایران جاری کردند که رهین همین یکپارچگی، شاهد اقتدار و عظمت ایران اسلامی در میان جوامع جهانی هستیم.

جوامع بشری هر چه بیشتر و عمیق‌تر رو به سوی پیشرفت نیل می‌کنند، از اختلافات، تعارضات و درگیری‌های آنها کاسته می‌شود. اساسا جوامعی که بر اساس تعقل و دوراندیشی گرد آمده باشند، همواره از نوعی وحدت، انسجام و یکپارچگی برخوردارند، چرا که آحاد جامعه با شناسایی نقاط مشترک و پررنگ کردن آنها و در مقابل درک نقاط اختلاف و تعامل درآن حوزه‌ها، سعی بر حفظ قدرت درونی جامعه خود کرده و بر اقتدار جمعیت خود می‌افزایند.

ایران بزرگ که پس از انقلاب اسلامی با قدرت دادن به اندیشه‌های اسلامی، راه اقتدار را با صلابت‌تر و سریع‌تر از پیش می‌پیماید، همواره از تنوع قومی و جمعیتی بالایی بهره برده است که گاه این تنوع قومیتی مانند شنشیر دو دم، محل ضرر بوده و گاه محل منفعت.

اینکه قرن‌هاست برخی افراد منفعت‌طلب و یا خائن بر طبل تفرقه کوفته و از نمد ایران بزرگ برای قوم و قبیله خود کلاه خودمختاری می‌طلبند، گوشه‌ای از حساسیت‌های تنوع قومیتی است که همواره اجتماعات و کشورهای متنوع را درگیر کرده است. در این میان تاکید بر اشتراکات و تبیین مبانی وحدت نقش بسزایی در حفظ کیان جامعه داشته و بر قدرت ملی کشورها اضافه می‌کند.

در این میان انقلاب اسلامی و پس از آن «دفاع مقدس» به عنوان دو کانون مهم و وحدت‌بخش، پس از قرن‌ها رشته محکمی از انسجام و یکپارچگی را در میان ملت ایران جاری کردند که رهین همین یکپارچگی، شاهد اقتدار و عظمت ایران اسلامی در میان جوامع جهانی هستیم و از همین رهگذر، ملت ایران توانسته است، سخت‌ترین، بی‌رحمانه‌ترین و بی‌سابقه‌ترین دشمنی‌ها را تاب آورد.

دفاع مقدس را می‌توان به عنوان کانون و قله وحدت در کشور دانست، وحدتی که اگر بگوییم ایران را در یک جنگ جهانی سربلند میدان قرار داد، بیراه نگفته‌ایم. به قول حضرت حافظ: «حُسنَت به اتفاق ملاحت جهان گرفت .... اری به اتفاق جهان می‌توان گرفت». از دیگر اشتراکات جامعه ایرانی می‌توان از میلاد مسعود و مبارک پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) نام برد که یکی از پایه‌های حفظ وحدت و انسجام قاطبه ملت ایران است. 

دشمنان ایران و اسلام، در هردو جبهه، یعنی دفاع مقدس و وحدت دینی، با تحریف و توهین سعی بر سرد کردن این کانون برای رخنه در صفوف مسلمین دارند تا با تحریف دفاع مقدس و قلب تاریخ، دفاع مقدس را به ابزاری برای نتیجه عکس دادن بدل کنند و با توهین به پیامبر اعظم (ص) اعتماد به نفس و حس عزت مسلمین را لگدمال کنند تا این دو محور حیاتی را از حیز انتفاع ساقط سازند.

در این میان هوشیاری و تکیه بیش از پیش ایرانیان و مسلمانان بر مبانی وحدت و قدرتشان، بزرگترین و اصلی‌ترین ضد حمله به این تهاجم فرهنگی علیه اتحاد و یکپارچگی ملت ایران و امت اسلامی است.

 


منبع : دفاع پرس