تاریخ : 10:03 - 1399/08/10
کد خبر : 251673
سرویس خبری : فرهنگی
 

کرونا فرصتی برای افزایش همدلی و هم‌افزایی میان امت‌های مسلمان است

کرونا فرصتی برای افزایش همدلی و هم‌افزایی میان امت‌های مسلمان است

سخنرانان وبینار منطقه‌ای جنوب آفریقا بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان برای عبور از پاندمی کرونا تأکید کرده و کرونا را فرصتی برای افزایش همدلی دانستند.

به گزارش کارگر آنلاین، وبینار منطقه‌ای جنوب آفریقا (آفریقای جنوبی – پرتوریا) با موضوع «همکاری‌های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا» عصر جمعه ۹ آبان ماه در دومین روز برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور نمایندگانی از کشورهای جنوب آفریقا برگزار شد.

 

در این وبینار علاوه بر حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شخصیت‌هایی چون حافظ ابوبکر؛ دانشمند مسلمان از آفریقای جنوبی، ابراهیم رسول؛ سیاستمدار و دیپلمات برجسته آفریقای جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین آفتاب حیدر؛ رئیس مرکز اهل بیت (ع) آفریقای جنوبی، دکتر عبدالرشید عمر؛ پژوهشگر مطالعات اسلامی از آفریقای جنوبی، شیخ اسماعیل دعا؛ رئیس شورای عالی مسلمانان زیمبابوه، شیخ محمد عیدی محمد؛ خطیب و امام جماعت مسجد دارالسلام تانزانیا و فرید سید؛ سردبیر روزنامه مسلم نیوز از آفریقای جنوبی به سخنرانی پرداختند.

عبدالرشید عمر، پژوهشگر مطالعات اسلامی از آفریقای جنوبی، در سخنانی با اشاره به موضوع کنفرانس وحدت امسال یعنی «همکاری اسلامی هنگام مواجهه با بلایا و مصائب» گفت: پاندمی کرونا شرایط سخت و طاقت فرسایی را برای همگان به وجود آورده است. اما شیوه بسیار مثبت و دلسوزانه ای که اکثر رهبران کشورهای اسلامی، سازمان‌های اسلامی و مؤمنین پیش گرفته اند باعث دلگرمی است.


منبع : مهر