تاریخ : 13:14 - 1399/08/10
کد خبر : 252483
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

"کارگران، اولین قربانی گرانی"

"کارگران، اولین قربانی گرانی"

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران با اشاره به اینکه مسئولان دغدغه حل مشکل کارگران را ندارند گفت: نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد درآمد کارگران صرف اجاره بها می شود.

کارگر آنلاین | حمید رضا امام قلی تبار در گفت‌وگو با  تسنیم،  درباره مشکلات معیشتی کارگران گفت: این روزها با گرانی ها فقط کارگران هستند که ضرر کرده اند. شاید تولید کنندگان در تأمین مواد اولیه با مشکل روبرو شده باشند، اما بالاخره مواد اولیه خود را با قیمتی بالاتر تهیه کرده اند, مسئله اینجاست که بعد از تهیه مواد اولیه به قیمت بالاتر از حد معقول, به همان میزان جنس تولید شده خود را گران می کنند, از نظر گردش مالی و سودحاشیه برد کرده اند.

 وی با بیان اینکه علی رغم اینکه دولت تأکید کرد که صاحب خانه ها در شرایط کرونا با مستأجران مدارا کنند اما خبری از این همکاری نیست گفت: در هفته ای که گذشت چندین مراجعه از سوی کارگران داشتم که گلایه آنها, افزایش یک باره 40درصدی اجاره بها از سوی صاحب خانه بوده است و به همین دلیل کارگران با مشکل مواجه شده بودند. نزدیک 50درصد درآمد کارگران صرف اجاره بها می شود.

 امام قلی تبار با بیان اینکه فاصله بین درآمد و هزینه های کارگران زیاد است گفت: هزینه زندگی کارگران به اندازه ای است که شرایطی برای پس  انداز ندارند که هیچ, دعا می کنند تا با حقوقی که دریافت می کنند تا پایان ماه, شرمنده زن و بچه خود نشوند.

 بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران گفت: متأسفانه کرونا هم هزینه های زیادی را بر خانوار کارگری وارد کرد, علاوه بر مواد ضدعفونی کننده و ماسک, برخی از کارگران برای ادامه تحصیل فرزندان خود مجبور به تهیه گوشی تلفن همراه هوشمند شدند, چرا که فرزندانشان می بایست به صورت آنلاین تحصیل می کردند.

 وی با بیان اینکه تعدادی از کارگران در شرایط فعلی کمتر از حداقل وزارت کار حقوق دریافت می کنند گفت: بسیاری از کارفرمایان به بهانه شرایط نامناسب تولید, از حقوق کارگران کسر می کنند و مزایای آنها را پرداخت نمی کنند, کارگران هم به دلیل نبود شغل و هزینه های اسف بار زندگی مجبور به کار کردن,‌ حتی با حقوق کمتر از حداقل قانونی وزارت کار هستند. مسئولان هم هیچ دغدغه ای برای حل مشکل کارگران ندارند.