تاریخ : 14:55 - 1399/08/10
کد خبر : 252890
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

فوری/ سقوط ارزش دلار اعلام شد

فوری/ سقوط ارزش دلار اعلام شد

کارگزار کهنه‌کار وال‌استریت، پیتر شیف، می‌گوید فدرال‌رزرو از هیچ پول تولید می‌کند و این باعث می‌شود دلار به زودی سقوط کرده و قدرت خرید آمریکایی‌ها از بین خواهد رفت.

کارگر آنلاین |  کارگزار کهنه‌کار وال‌استریت، پیتر شیف، می‌گوید: فدرال‌رزرو از هیچ پول تولید می‌کند و این باعث می‌شود دلار به زودی سقوط کرده و قدرت خرید آمریکایی‌ها از بین برود.

او می‌گوید بازی‌های سیاسی و فروش احساسی سهام، بازارهای آمریکا را به حرکت در می‌آورند. بازارهای سهام آمریکا و اقتصاد این کشور به شدت وابسته بسته کمک مالی هستند.

شیف توضیح می‌دهد: دو عامل باعث سقوط سهام آمریکا شده است؛ به بن‌بست رسیدن مذاکرات بسته جدید کمک مالی و تشدید شیوع کرونا در آمریکا.

او می‌گوید: علت ریکاوری بازار سهام و سقوط نکردن بیش از پیش آن این است که آمریکایی‌ها در خانه نشسته و دلارهای بسته کمک مالی کرونایی را خرج می‌کنند، دلارهایی که فدرال‌رزرو بدون پشتوانه مالی چاپ می‌کند.

او بیان می‌کند: ادامه این وضعیت می‌تواند منجر به سقوط دلار و از بین رفتن قدرت خرید آمریکایی‌ها شود. بسیاری از سهام شرکت‌های آمریکایی بیش از ارزش خود قیمت‌گذاری شده‌اند و با از بین رفتن قدرت خرید مردم کاملاً سقوط خواهند کرد.

 


منبع : خبرآنلاین/مهر