تاریخ : 15:01 - 1399/08/10
کد خبر : 252930
سرویس خبری : حوادث
 

جزئیات تازه از غرق شدن خانواده ایران نژاد در کانال مانش

جزئیات تازه از غرق شدن خانواده ایران نژاد در کانال مانش

«آدم‌برها قلب ندارند». این را یک پناهنده ایرانی که در فرانسه منتظر است تا به طریقی به بریتانیا وارد شود، به خبرنگارانی گفته است که این روزها به کانال مانش نگاه می‌کنند؛ جایی که چهار عضو یک خانواده پنج نفره ایرانی را از ما گرفته و جسد نوزاد ۱۵ ماهه‌شان را هنوز پس نداده است.

در گزارش تیم امداد و نجاتی که روز بعد از حادثه غرق‌شدن یک قایق در کانال مانش منتشر شده، آمده است که قایق ساعت ۹:۳۰ صبح در حالی از حوالی دانکرک از ساحل جدا شده که مقامات و همین‌طور هواشناسی پیش‌تر هشدار داده بودند شرایط آب و هوایی برای حرکت قایق‌ها مناسب نیست. گزارش‌ها در مورد تعداد سرنشین‌های قایق متفاوت است؛ برخی منابع می‌گویند قایق غرق‌شده ۱۹ سرنشین داشته است و برخی می‌گویند ۲۸ نفر در قایق بوده‌اند؛ ایرانی و عراقی. بعد از اینکه قایق دچار حادثه شده، چند بالگرد، قایق‌های نظامی و قایق‌های ماهی‌گیری برای کمک به مردمی که در حال غرق‌شدن بوده‌اند به آنان نزدیک شده‌اند.

ساحل دانکرک، شمال فرانسه و نزدیک‌ترین ساحل این کشور به بریتانیا، به عنوان یکی از اصلی‌ترین محل‌های گذر غیرقانونی از فرانسه به بریتانیا شناخته می‌شود. علاوه بر پلیس و نیروی دریایی فرانسه، سازمان‌های مردم‌نهاد هم به صورت روزانه در حال گشت‌زنی در این آب‌های نه چندان عمیق اما به شدت پرتلاطم و پرتردد هستند تا پناهجویانی را نجات دهند که بی‌گدار به آب می‌زنند. تیم‌های نجات، روز چهارشنبه و در پی حادثه‌ای که برای قایق پناهجویان پیش آمد آنقدرها نزدیک نبود تا بتواند سریع‌تر کاری انجام دهد.

 


منبع : hadese24