تاریخ : 23:00 - 1399/08/10
کد خبر : 253963
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

با یارانه جدید چه می‌توان خرید؟

با یارانه جدید چه می‌توان خرید؟

طرح یارانه خرید کالاهای اساسی به تصویب نهایی مجلس رسیده، اما مردم از پرداخت این مبلغ ناراضی هستند. با جدید چه می‌توان خرید؟

 پرداخت یارانه جدید برای 60 میلیون نفر از جمعیت کشور تصویب شده و لازم‌الاجراست اما دولت می‌گوید با این طرح مخالف است چون منبع مالی تامین اعتبار آن را ندارد.

مجلس دولت را مکلف کرده که منابع این طرح را از محل فروش اموال حق‌الامتیاز و واگذاری سهام دولت و حقوق مالکان ناشی از آن در چارچوب قانون وزارت اقتصاد و دارایی تأمین کند.

بین زمان تصویب کلیات طرح تا تصویب نهایی آن یک ماه وقفه افتاد. در این مدت طبق گزارش مرکز آمار ایران اقلام مصرفی هفت درصد گران شد، حتی در برخی از بخش‌ها میزان افزایش قیمت‌ها دو رقمی بود. در ماه قبل تورم حمل‌ونقل 17 درصد، روغن‌ها و چربی‌ها 16.2 درصد و انرژی 12.8 درصد برآورد شده است.

این طرح قرار است حداکثر تا یک ماه اجرایی شود، تکلیف اجرایی شدن آن تا هفته اول آذر ماه تعیین شده است. با شیب تند افزایش قیمت کالاها و خدمات اساسی، در ماه‌های آینده با پرداخت این یارانه چه کالاهایی می‌توان خرید؟

پول نان هم نمی‌شود

مردم نیز در استفاده از این یارانه برای تامین کالاهای اساسی خود امیدوار نیستند و می‌گویند نهایتا می‌توان با این پول نان خرید، اظهارات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در ادامه می‌خوانید:

«من یک خانواده ۴نفره. هستم. بااین اوضاع گرونی معیشتی که نمی‌دن بماند حتما یارانه کالا هم نمی‌دن. ولی به رفیق من که کلی سرمایه و حقوق بگیره تعلق میگیره.»

«با این یارانه شما یه کیلو گوشت هم نمی توان خرید واقعا خجالت نمی کشید»

«پول مردم رو تو بورس دود شد که اینجا خرجش کنن»

«من ک دونفرم چی؟ ۱۲۰ تومن میشه یارانه خرید کالا. با ۱۲۰ هزار تومن من چی بخرم؟ یه کیسه برنج هم نمیشه.»

«این پولی که شما میگوید به درد نمی خوره ارزش نداره. خرج دو روزه»

«با این پولا حتی نمیشه پول نون خالی یک ماه رو بدیم چه برسه چیزای دیگه.»

«فقط جو سازی، روزی هزار بار یک خبر رو پخش میکنید اما روزانه قیمت مواد غذایی و کالاها گرون میشه و اون یارانه هم به درد خود دولت میخوره»

«پول نون مون جور شد»

 


منبع : تجارت نیوز