تاریخ : 11:51 - 1399/08/14
کد خبر : 262757
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

مهمترین عوارض کرونا برای بهبودیافتگان چیست؟

مهمترین عوارض کرونا برای بهبودیافتگان چیست؟

سرعت بالای انتشار کرونا برخی را به این فکر می‌اندازد که شاید بهتر است به این بیماری مبتلا شوند و پس از مراقبت و بهبودی از شر آن خلاص شوند در حالی‌که این ویروس عوارضی برای بدن دارد که مشخص نیست تا چه زمانی پس از بهبودی بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش کارگر آنلاین، کرونا به‌عنوان یک ویروس فراگیر همچنان در حال قربانی گرفتن است و سرعت انتشار آن هم روزبه‌روز افزایش می‌یابد.
با توجه به این‌که سرعت انتقال زنجیره کووید-۱۹ بسیار بالا است و به مرور بسیاری از افراد درگیر آن می‌شوند، برخی را به این فکر بیاندازد که با ابتلا به این ویروس می‌توانند از شر آن خلاص شده و پس از آن در برابر آن ایمن شوند ولی این در حالی است که این بیماری در صورت انتقال و بهبودی همچنان یکسری علائم خطرناک دارد که مشخص نیست تا چه زمانی بدن بیمار بهبودیافته از این بیماری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
مهم‌ترین عوارض کرونا پس از بهبودی عبارتست از: آسیب‌های ریوی، مشکلات شدید تنفسی، سرفه، ابتلا به اختلالات روانی، افسردگی، بی‌خوابی، خستگی و ضعف و اختلالات فکری.
بررسی‌ها نشان می‌دهد تا ۶ هفته پس از مرخص شدن از بیمارستان ۸۸ درصد بهبودیافتگان همچنان علائم آسیب‌های ریوی را دارند و تا هفته دوازدهم ۳۹ درصد از این افراد همچنان دارای مشکلات تنفسی هستند.

 


منبع : سلامت نیوز