تاریخ : 00:26 - 1399/08/17
کد خبر : 267850
سرویس خبری : حوادث
 

3 قتل در 5 سرقت مسلحانه / اعضای این باند در 10سال به 3طلافروشی و 2بانک دستبرد زدند

3 قتل در 5 سرقت مسلحانه / اعضای این باند در 10سال به 3طلافروشی و 2بانک دستبرد زدند

اعضای باند سارقان مسلح که طی 10 سال به 2بانک و 3طلافروشی در استان آذربایجان شرقی دستبرده زده و در جریان این سرقت‌ها 3نفر را به قتل رسانده بودند دستگیر شدند.

ظهر 29مهرماه امسال، 3سارق که مسلح به تفنگ شکاری بودند به یک طلافروشی در خیابان حجتی تبریز دستبرد زدند. دزدان مسلح در جریان این سرقت با طلافروش درگیر شدند و با شلیک گلوله او را زخمی کردند. آنها سپس مقداری طلا دزدیدند و قصد فرار داشتند که برای ترساندن شاهدان و مردم اقدام به تیراندازی کردند و در جریان تیراندازی آنها یک عابر پیاده هدف گلوله قرار گرفت و جانش را از دست داد. پس از فرار دزدان مسلح، ماجرا به پلیس گزارش شد و تیم‌های عملیاتی راهی محل سرقت شدند. مرد طلافروش به بیمارستان انتقال یافت و پیکر بی‌جان عابرپیاده نیز در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت و کارآگاهان تلاش برای ردیابی دزدان را آغاز کردند. کمتر از 2هفته از این سرقت مرگبار گذشته بود که کارآگاهان پلیس با بررسی‌های تخصصی موفق شدند یکی از دزدان مسلح را شناسایی و او را در یکی از شهرهای استان دستگیر کنند.

سرهنگ صابر عباس‌زاده، معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی، در این باره گفت: این مرد که سردسته دزدان مسلح بود در کمتر از 24ساعت شناسایی شد و ماموران برای رسیدن به بقیه اعضای باند او را زیر نظر گرفتند تا اینکه موفق شدند بقیه اعضای باند سرقت را نیز شناسایی کنند. به این ترتیب عملیات هماهنگ و ضربتی برای دستگیری آنها کلید خورد و علاوه بر سردسته باند 7نفر دیگر از اعضای باند نیز دستگیر شدند و در بازرسی مخفیگاه‌های آنها  قبضه کلت کمری و 2 قبضه اسلحه شکاری به همراه مقداری از طلاهای مسروقه کشف شد.

سرهنگ عباس‌زاده ادامه داد: با انتقال متهمان به اداره آگاهی، تحقیقات از آنها شروع شد و با توجه به اینکه در 10سال گذشته سرقت‌های مشابه دیگری در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی رخ داده بود، کارآگاهان بررسی‌های خود را ادامه دادند و در نهایت اعضای این باند به سرقت از 3طلافروشی و 2بانک در این مدت اعتراف کردند. آنها گفتند که در جریان سرقت‌های خشن خود 3نفر از شهروندان را به قتل رسانده و 12نفر را نیز زخمی کرده بودند. به گفته معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی، تحقیقات از متهمان دستگیر شده ادامه دارد.


منبع : hadese24