تاریخ : 12:32 - 1399/08/19
کد خبر : 275054
سرویس خبری : فرهنگی
 

استمرار کمک‌های مومنانه از برکات فعالیت مساجد در دوره کرونا است

استمرار کمک‌های مومنانه از برکات فعالیت مساجد در دوره کرونا است

حجت‌الاسلام میرشفیعیان گفت: فعال بودن مسجد حضرت موسی‌بن جعفر(ع) و حسینیه آن در دوره شیوع کرونا موجب تداوم جمع ‌آوری کمک‌های مردمی برای عمل به توصیه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه شد، در همین راستا ۶۰ سبد کالا را در هفته وحدت توزیع کردیم.

به گزارش کارگر آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین «سید یحیی میرشفیعیان» با بیان اینکه مساجد در برگزاری برنامه های خود در دوره کرونا اولویت را به حفظ سلامتی مردم می دهند، اظهار کرد: ائمه جماعات بر این اساس تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند هرچند تعطیل شدن این خانه های خدا یا اقامه نماز جماعت در آنها چندان خوشایند نیست و موجب کاهش حضور مردم در مساجد شده است.

 

امام جماعت مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، نرسیده به میدان خراسان، کوچه نورمهدی) افزود: این مسجد به دلیل داشتن حسینیه ای به همین نام توانسته در دوره شیوع ویروس کرونا در بسیاری از مناسبت های دینی مجالس روضه و سوگواری یا شادی برگزار کند. ضمن اینکه پیش از این نیز برگزاری برخی مجالس در این حسینیه موجب افزایش حضور جوانان در این برنامه ها و تبع آن، مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) شده است.

 

وی اضافه کرد: فعال بودن مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) و حسینیه آن در دوره شیوع ویروس کرونا موجب تداوم جمع آوری کمک های مردمی برای عمل به توصیه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه شد روندی که همچنان در این مسجد ادامه دارد و در ایام هفته وحدت، 60 بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع شد.

 

میرشفیعیان گفت: اهالی مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) همچنین در دو نوبت لوازم التحریر تهیه و میان 80 دانش آموزان نیازمند توزیع کردند که این موضوع نیز از برکات تعطیل نشدن این مسجد در دوره کرونا بود. البته باز هم تاکید می کنیم که باز بودن در این مسجد به معنای برگزاری نماز جماعت در ایامی که اقامه نماز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع اعلام شده بود، نیست.

 

وی در پایان با بیان اینکه جلسات هفتگی هیت الرضا (ع) نیز در دوره شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در فضای باز جلوی مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) برگزار می شود که با استقبال خوبی نیز از سوی مردم به ویژه نسل جوان روبرو شده است.

 


منبع : شبستان