تاریخ : 15:40 - 1399/08/19
کد خبر : 275735
سرویس خبری : حوادث
 

سو استفاده از دختر فراری در خانه های کارگری

سو استفاده از دختر فراری در خانه های کارگری

حامد مرا با خود به خانه دوستانش برد و به جای پارتی سر از خانه های کارگری و مجردی اطراف بازار تهران درآوردم. دو هفته سرگردان بودم و حامد به من مواد مخدر داد و کاری کرد که دست به دست بین افراد منحرف و سواستفاده گر بچرخم و در آخر مرا در خیابان رها کرد.

14 سال بیشتر نداشت و اقسر پرونده برایم توضیح داد دو هفته پیش از منزلشان در یکی از شهرک های اطراف تهران گریخته و بعد از 14روز سرگردانی در تهران در پارک شهر دستگیر شده است .

از دخترک که تینا نام داشت خواستم برایم از علت فرارش بگوید و اتفاقاتی در این چند روزه برایش افتاده.

تینا گفت: چند ماه پیش از طریق اینستاگرام با پسری ساکن تهران آشنا شدم که فکر می کردم هم سن و سال خودم باشد. از او در مورد تفریحاتش پرسیدم و گفتم خیلی دلم می خواهد در یک مهمانی مختلط شرکت کنم و ببینم موادکشیدن و خوردن مشروب چه حسی دارد.

حامد گفت: اگر به تهران بیایی می توانم تو را به پارتی ببرم و حسابی خوش بگذرانی!

من که از وعده های حامد ذوق زده شده بودم و پنهانی مقداری پول و طلا از خانه مان برداشتم و راهی تهران شدم. وقتی طبق قراری که داشتیم در پارک شهر با حامد روبرو شدم به جای یک نوجوان هم سن و سال خودم با یک جوان 30ساله روبرو شدم.

حامد مرا با خود به خانه دوستانش برد و به جای پارتی سر از خانه های کارگری و مجردی اطراف بازار تهران درآوردم. دو هفته سرگردان بودم و حامد به من مواد مخدر داد و کاری کرد که دست به دست بین افراد منحرف و سواستفاده گر بچرخم و در آخر مرا در خیابان رها کرد.

خسته و مستاصل مانده بودم و نه پول داشتم نه روی بازگشت به خانه ، به همین دلیل بیکار و بی هدف در پارک شهر وقت می گذراندم که همکارانتان مرا پیدا کردند و به اداره چهارم پلیس آْگاهی آوردند.

افسر پرونده با خانواده ام تماس گرفته وبرای تحویل گرفتن من راهی تهران شده اند.

نمی دانم به آنها چه بگویم و با این همه اتفاقات بدی که برایم افتاده روی برگشت به خانه را ندارم و از واکنش والدینم به خصوص پدر و برادرانم خیلی می ترسم ...

هیچوقت فکرش را نمی کردم کنجکاوی شرکت در پارتی و تجربه مواد مخدر و مشروب منجر به این شرایط و اتفاقات ناگوار شود ...

نظریه کارشناس

- دوران بلوغ و نوجوانی از حساس ترین مراحل رشد هر انسانی است که مسیر آینده فرزند شما را می سازد و هرگونه انحراف و لغزش آینده تاریکی را برای وی رقم خواهد زد .

فرزند شما در این دوران انسانی بی تجربه و خام می باشد که انتظار نمی رود مانند یک فرد 40ساله مسایل و اتفاقات را تجزیه و تحلیل کند و اگر راهنمایی و حمایت شما را در کنار خود نداشته باشد هیجانات ،کنجکاوی بی اندازه وی برای تجربه شرایط و اتفاقات تازه صدمات غیر قابل جبرانی را برای او و دیگر اعضای خانواده به همراه خواهد داشت .

- نقش شما به عنوان والدین در این دوران بسیار حیاتی و تاثیر گذار می باشد و ضروری است تا با مطالعه و آموزش خود را برای رویارویی با دوران بلوغ و نوجوانی فرزندتان آماده سازید . هر یک گام اشتباه شما در رفتار و برخورد با نوجوان یک گام او را به سوی افراد سودجو سوق می دهد .

- برخلاف تصور اکثر افراد ،فضای مجازی به مراتب خطرناک تر از دنیای واقعی می باشد و اگر روشنگری لازم را در این خصوص برای فرزند خود انجام ندهید و نوع استفاده از این فضا را برای فرزند خود قانونمند نسازید، روزی می رسد که شاهد بزه دیدگی فرزند خود در نتیجه استفاده اشتباه از این فضا خواهید بود .

- در صورت ناتوانی در برقراری ارتباط صحیح با فرزند و سایر مشکلات تربیتی از یک روانشناس و مشاور خانواده کمک بخواهید و اجازه ندهید مشکلات خانوادگی و تربیتی شما با گذر زمان عمق و پیچیدگی پیدا کند .

- با توجه به شیوع کرونا می توانید از طریق شماره 096580 مشکلات تربیتی و سوالات روانشناسی خود را با مشاوران مستقر در مراکز مشاوره نیروی انتظامی مطرح نمایید .


منبع : hadese24