تاریخ : 16:11 - 1399/08/19
کد خبر : 275844
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

افزایش ۱۰ میلیون بیمار کرونایی در جهان ظرف ۲۱ روز

افزایش ۱۰ میلیون بیمار کرونایی در جهان ظرف ۲۱ روز

با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ طی ۳۰ روز گذشته مجموع مبتلایان به این بیماری از ۵۰ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش کارگر آنلاین، روز گذشته (یکشنبه) مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان از ۵۰ میلیون نفر عبور کرد به طوری که موج دوم شیوع کروناویروس طی ۳۰ روز اخیر یک چهارم از مجموع آمار را به خود اختصاص داده است.
از زمان آغاز همه گیری بیماری کووید-۱۹، ماه اکتبر بدترین دوره بوده و ایالات متحده اولین کشور در جهان شد که آمار روزانه مبتلایان در آن از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفت. همچنین افزایش موارد ابتلا در کشورهای اروپایی نیز به روند صعودی این آمار کمک کرد.
میانگین هفت روز اخیر نشان می دهد موارد روزانه ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان بیش از ۵۴۰ هزار نفر افزایش داشته است.
همچنین بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر در جهان از زمان کشف کروناویروس در چین بر اثر ابتلا به این بیماری تنفسی جان خود را از دست داده‌اند.
شتاب اخیر همه گیری بسیار شدید بوده است. در مدت ۳۲ روز مجموع آمار مبتلایان از حدود ۳۰ میلیون نفر به ۴۰ میلیون نفر رسید و در ظرف ۲۱ روز ۱۰ میلیون نفر به این آمار اضافه شدند.
اروپا با حدود ۱۲ میلیون مورد ابتلا و با سبقت گرفتن از آمریکای لاتین، آسیب‌دیده ترین منطقه از نظر میزان شیوع کروناویروس بوده است. همچنین کشورهای اروپایی ۲۴ درصد از موارد مرگ ومیر ناشی از این بیماری را تشکیل می‌دهند.
موج دوم جهانی شیوع کروناویروس آزمونی برای سیستم خدمات درمانی و مراقبتی در سراسر اروپاست. در آلمان، فرانسه و انگلیس بسیاری از شهروندان مجدد خانه نشین شده‌اند.
در دانمارک نیز محدودیت های جدید کرونایی در چندین منطقه شمالی اعمال شده و پس از شناساییِ جهش کروناویروس، دستور داده شد که ۱۷ میلیون راسو کشتار شوند.
همچنین ایالات متحده که حدود ۲۰ درصد از موارد ابتلای جهانی را تشکیل می دهد همچنان با افزایش تعداد مبتلایان روبروست به گونه‌ای که به طور میانگین در هفت روز اخیر روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر مبتلا در این کشور شناسایی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در آسیا نیز هند از جمله کشورهایی با بالاترین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان است اما از ماه سپتامبر روند کاهشی را شاهد بوده است. مجموع مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور از ۸.۵ میلیون نفر فراتر رفته است.

 


منبع : سلامت نیوز