تاریخ : 08:55 - 1399/08/21
کد خبر : 279541
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

رفتار ویروس کرونا هجومی‌تر شده/ فرد ناقل "روزانه ۴۰۰ نفر" را آلوده می‌کند

رفتار ویروس کرونا هجومی‌تر شده/ فرد ناقل "روزانه ۴۰۰ نفر" را آلوده می‌کند

فاطمه محمدبیگی اظهار داشت: قاعدتا بسیاری از مشکلات به علت نبود آموزش و یا سهل‌انگاری مردم در مواجهه با بیماری کرونا به وجود می‌آید بنابراین نیازمند آموزش‌های عمومی در عرصه مقابله با بیماری کرونا هستیم چرا که چهره ویروس تغییر کرده و رفتارش بسیار مخرب‌تر، کشنده‌تر و هجومی‌تر شده است.

به گزارش کارگر آنلاین، وی ادامه داد: نوع ورود صدا و سیما و شبکه‌های مجازی برای آموزش‌های عمومی باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا مردم نسبت به کروناویروس، نحوه پیشگیری از آن، اقدامات لازم در صورت مبتلا شدن و مسائل دیگر دقیق و کامل آگاه شوند.
‌نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز گفت: پیشنهاد می‌کنم در راستای آگاه سازی مردم، المان‌های شهری از قبیل بنرها و تندیس‌ها متناسب با جنگ بیولوژیک و مقابله با بیماری کرونا تنظیم شود تا این حس به مردم منتقل شود که در یک جنگ تمام عیار با کرونا هستیم.
محمدبیگی تصریح کرد: متاسفانه در این مدت علی رغم تمام هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا شاهد برگزاری متعدد مراسم‌های عروسی، ختم و جشن‌های تولد درون خانوادگی بوده‌ایم و نکته قابل تامل است که هر فرد مبتلا به بیماری کووید-19 ولو بدون هیچ علامتی، می‌تواند با حضور در مکان‌های عمومی، اجتماعات روزانه و تردد روزمره خویش، حتی بیش از 400 نفر را آلوده به این ویروس کند.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید در خانه بمانند و به جز نیازهای ضرور از منزل خارج نشوند، خاطرنشان کرد: شاید نیاز شود که نیروهای انتظامی و حافظان نظم در جامعه نیز برای آگاه سازی مردم وارد عرصه شوند.


منبع : رویداد ایران