تاریخ : 10:02 - 1399/08/21
کد خبر : 279547
سرویس خبری : حوادث
 

سقوط دانش آموز از کوه به خاطر شبکه شاد؟/ آموزش و پرورش: برای چیدن گل زعفران رفته بود!

سقوط دانش آموز از کوه به خاطر شبکه شاد؟/ آموزش و پرورش: برای چیدن گل زعفران رفته بود!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در رابطه با سقوط یک دانش آموز از کوه گفت: با توجه به فصل برداشت زعفران، این دانش‌آموز به همراه خانواده برای چیدن گل زعفران به روستای رومشتیک رفته و به بالای تپه صعود کرده بود که این اتفاق افتاده است.

به گزارش کارگر آنلاین، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طبق اطلاعات واصله حادثه سقوط از کوه برای دانش‌آموز شهرستان قاینات بین ساعت ۱۴ تا ۱۵ روز شنبه (۱۷ آبان) رخ داده در حالی که کلاسی از طرف معلم دانش‌آموز در این ساعت برگزار نشده است.
 
محمد علی واقعی شامگاه سه‌شنبه افزود: کلاس همان روز ساعت ۱۷ بوده و این دانش‌آموز هم در جلسه گذشته با تلفن خواهرش در همان روستای نوغاب وارد شبکه شاد شده است، از طرفی حضور در کلاس هم اجباری نیست.
 
وی گفت: فرد حادثه دیده، ساکن و دانش‌آموز روستای نوغاب حاجی آباد در فاصله ۲۴ کیلومتری قاین از سمت گناباد است در حالی که حادثه در روستای «رومشتیک» در فاصله ۲۵ کیلومتری قاین از سمت بیرجند رخ داد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به فصل برداشت زعفران، این دانش‌آموز به همراه خانواده برای چیدن گل زعفران به روستای رومشتیک رفته و به بالای تپه صعود کرده بود که این اتفاق افتاده است.
 
وی ادامه داد: همچنین در روستای نوغاب حاجی آباد قاین اینترنت برقرار است و مشکلی برای دسترسی به شبکه شاد وجود ندارد.
 
واقعی گفت: علاوه بر این در مناطقی از استان که اینترنت وجود ندارد، درسنامه برای دانش‌آموزان توزیع می‌شود و دانش‌آموز لازم نیست برای وصل شدن به شبکه شاد به ارتفاعات برود.
 

برخی سایت‌ها و کانال‌های خبری امروز خبری را منتشر کردند که دانش آموز اهل روستای نوغاب حاجی آباد قاین برای دسترسی به اینترنت و پیگیری دروس از برنامه شاد مجبور به صعود به بالای کوه شده و در راه برگشت سقوط کرده است.
 
این دانش‌آموز برای درمان به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند منتقل شده است.
 
استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و حدود ۱۷۰ هزار دانش‌آموز دارد.


منبع : رویداد ایران