تاریخ : 11:05 - 1399/08/21
کد خبر : 279794
سرویس خبری : فرهنگی
 

آغاز مسابقات کشوری قرآن برادران در استان مرکزی

آغاز مسابقات کشوری قرآن برادران در استان مرکزی

مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف ویژه برادران در استان مرکزی آغاز شد.

کارگر آنلاین  |   چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف ویژه برادران با حضور ۸ نماینده استان مرکزی بصورت ضبطی در صدا وسیمای استان مرکزی در اراک برگزار شد تا برای داوری به تهران ارسال شود.
 
حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در حاشیه این مسابقات گفت: امروز در بخش برادران شاهد برگزاری مسابقات نفرات برتر مسابقات استانی هستیم که به مرحله کشوری راه یافتند.
 
حجت الاسلام واحدی افزود: این مسابقات در رشته‌های مختلف شامل حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، دعا خوانی، اذان و قرائت تحقیق برگزار می‌شود
 
او اضافه کرد: مسابقات به صورت ضبط شده آماده و برای تهران ارسال می‌شود و در نیمه دوم آذرماه با حضور داوران بین المللی و داوران برتر کشوری به صورت زنده داوری خواهد شد نفرات برتر کشوری که از بین این افراد انتخاب خواهند شدبه مسابقات بین المللی راه خواهند یافت.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه: روز یکشنبه ۱۸ آبان هم به همین شکل برنامه‌ها ضبط و ارسال شد که بعد از نیمه دوم آذرماه داوری خواهد شد تصریح کرد: از استان مرکزی در بخش برادران ۸ نفر و در بخش خواهران ۳ نفر به مسابقات کشوری چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف راه یافتند.
 
او ادامه داد: امیدوارم شاهد این باشیم که از استان مرکزی در بخش خواهران یا برادران یا هر دو بخش افرادی را داشته باشیم که با عبور از مرحله کشوری به مسابقات بین المللی را پیدا کنند و نفرات برتر استان در عرصه بین‌المللی بدرخشند.
 
چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف با مسابقات بخش خواهران عصر روز ۱۸ آبان ماه با حضور نمایندگان ۶ استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، قزوین، لرستان و مرکزی آغاز شد و تا ۲۳ آبان ماه ادامه دارد.
 
مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان مرکزی روز جمعه ۲۸ شهریورماه ۹۹، در آستان امامزاده محمد عابد (ع) شهرستان اراک برگزار شد و نفرات برتر اکنون در مرحله کشوری مسابقه می‌دهند.
 
 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان