تاریخ : 12:50 - 1399/08/21
کد خبر : 280205
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

قیمت برنج شکست / توزیع برنج وارداتی آغاز شد

قیمت برنج شکست / توزیع برنج وارداتی آغاز شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که توزیع ۵۰۰۰ تن سهمیه برنج وارداتی به قیمت هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای عرضه در خرده فروشی‌ها در سطح استان تهران آغاز شده است.

کارگر آنلاین | مجتبی شیر قاضی، با اشاره به مصوبه صد و دهمین کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر اختصاص و توزیع برنج وارداتی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، اظهار کرد: توزیع ۵۰۰۰ تن سهیمیه برنج وارداتی (هندی ۱۱۲۱) در کیسه‌های ۱۰ کیلویی به قیمت هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای عرضه در خرده فروشی‌ها در سطح استان تهران آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، به گفته وی توزیع در تهران و شهرستان‌های تابعه در شبکه‌های منتخب شامل فروشگا‌های زنجیره‌ای، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری و صنوف منتخب انجام می‌شود.

توزیع روغن نباتی و مرغ تا تثبیت قیمت‌ها ادامه دارد

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد که توزیع کالا‌های اساسی از جمله روغن نباتی و مرغ منجمد نیز انجام شده و تا تثبیت قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، اواخر شهریورماه بود که عرضه روغن جامد در فروشگاه‌ها کم شد و قیمت آن نیز افزایش یافت. کمتر از یک ماه بعد نیز روغن مایع در بازار کمیاب شد؛ به طوری که این کالا یا در مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ نبود یا به هرنفر تنها یک روغن فروخته می‌شد. اگر چه بنا بر وعده مسئولان مربوطه قرار بود از هفته گذشته روغن در بازار توزیع و مشکل این کالای پرمصرف حل شود، اما به نظر می‌رسد این وعده به ویژه در بخش روغن جامد هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است.

تا پایان سال ۳۳ هزار تن شکر مصرف خانوار در تهران توزیع می‌شود

شیرقاضی همچنین از تخصیص شکر مورد نیاز تا پایان سال جاری از محل تولید داخل خبر داد و گفت که تا پایان سال ۳۳ هزار تن شکر مصرف خانوار در تهران توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب مصرف کننده در قالب بسته بندی یک کیلو گرمی ۸۷۰۰ تومان است که پیش‌تر از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان اعلام شده بود، تاکید کرد که نظارت لازم جهت عرضه در شبکه‌های توزیع شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری فروشگاه‌ها وتعاونی‌های مصرف و رعایت قیمت‌های مصوب توسط بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف وتعزیرات حکومتی انجام می‌شود.