تاریخ : 18:45 - 1399/08/21
کد خبر : 281328
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

بلیت‌های ارزان هواپیما آزاد شد؛ قیمت‌های قبلی برنگشت

بلیت‌های ارزان هواپیما آزاد شد؛ قیمت‌های قبلی برنگشت

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: پس از هفته ها اعتراض، پیگیری و جلسه، سرانجام و فعلاً شرکت های هواپیمایی با حذف «کفِ قیمت»، دسترسی به بلیت های ارزان را آزاد کردند؛ هرچند که قیمت ها هنوز به نرخ قبل از آبان برنگشته است.

کارگر آنلاین | حرمت الله رفیعی با اشاره به جلسه امروز (چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه) که در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور رئیس و معاون این سازمان، نمایندگان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی، انجمن صنفی شرکت های هوایپمایی و مدیران ایرلاین ها برگزار شد، به ایسنا گفت:شرکت های هواپیمایی سرانجام به نظر واحدی رسیدند و همان طور که رئیس سازمان هواپیمایی تعیین کفِ قیمت را اقدامی خلاف قانون دانسته بود، نرخ کف را حذف کردند و از ظهر روز گذشته (سه شنبه ۲۰ آبان ماه ) دسترسی به کلاس های نرخی ارزان قیمت در مسیرهای داخلی برقرار شده است.

 

او ادامه داد: تعیین کف قیمت یعنی مقابله با ارزان فروشی. شرکت های هوایپمایی با این کار کم فروشی می کردند و حتی مانع ارزان فروشی آژانس های مسافرتی می شدند. ارزان فروشی خلاف نیست، بلکه کم فروشی است که جرم محسوب می شود. رییس سازمان هواپیمایی نیز صراحتا با تعیین کف قیمت اعلام مخالفت کرد.

 

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی افزود: برخلاف هشدارهای وزیر راه و نمایندگان مجلس، قیمت بلیت هواپیما از ابتدای آبان‌ماه ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد. هرچند که شرکت های هواپیمایی گفته اند قیمت ها را افزایش نداده اند و روی سقف قیمتی که تعیین کرده اند، بلیط می فروشند. ولی بودند شرکت هایی که بالاتر از سقف هم قیمت گذاری کرده اند. از طرفی با تعیین کفِ قیمت، دسترسی به بلیت های ارزان را مسدود کرده و آژانس ها را تهدید می کردند که در صورت رعایت نکردن این شرایط، دسترسی آنها را به سیستم فروش قطع می کنند که این کار را هم با تعدادی از آژانس ها انجام دادند. مطالبه و پیگیری ما این بود که کفِ قیمت را حذف کنند و جلو ارزان فروشی را نگیرند. شرکتهای هواپیمایی اجازه این کار را ندارند، چون تابع قانون آزادسازی نرخ هستند.

 

رفیعی ادامه داد: خوش بختانه با پیگیری زیاد و اجماع حاصل شده ، دست از این غوغاسالاری برداشتند و کف قیمت را حذف کردند که جای قدردانی از آنها دارد. تلاش ها و نامه نگاری های وزیر گردشگری را در راستای حمایت از صنف آژانس ها و گردشگری هم نباید نادیده گرفت. نامه هایی که خطاب به وزای راه و دادگستری نوشته شد، اثرگذار بود. ولی علت این را که چرا بعضی مسایل درباره قیمت بلیت هنوز حل نشده باید در درون سیستم شرکتهای هواپیمایی جستجو کرد.

 

قیمت بلیط هواپیما,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,مسکن و عمران


منبع : سرپوش